Gimnazjum Nr 52 im. Edmunda Bojanowskiego
Koło
Wola
POL Warsaw School No71.jpg
Gimnazjum Integracyjne Nr 52
Rok założenia (i ew. rok zakończenia działalności): 1999-2019
Typ szkoły: integracyjna
Dyrektor:
Wicedyrektor:
Adres: ul. Deotymy 37, 01-409 Warszawa
Zobacz szkołę w Google Maps

Wejście do budynku szkoły

Gimnazjum Integracyjne Nr 52 – historyczne gimnazjum, które znajdowało się przy ul. Deotymy 37. Wchodziło w skład zespołu szkół integracyjnych nr 71 im. E. Bojanowskiego

Historia

Gimnazjum powstało w wyniku reformy edukacji z 1999 roku. Działo do końca roku szkolnego 2018/2019.

Życie szkoły

Co roku w szkole organizowany był plebiscyt "Niezawodny". Miał on wyłaniać osobę zawsze gotową do niesienia pomocy, bezinteresowną, kulturalną i wykazującą się własną inicjatywą. Tytuł przyznawała kapituła, w skład której wchodzili nauczyciele zajmujący się imprezami oraz wystrojem szkoły i ubiegłoroczni zdobywcy tytułów. Zdobywca otrzymywał specjalną statuetkę i dodatkowe punkty do oceny z zachowania, a rodzice list pochwalny.

Każdego 14 listopada obchodzone był Święto Szkoły. Rozpoczynało się mszą świętą w pobliskim kościele św. Józefa na Deotymy.

Szkoła w ramach zespołu szkół posiadała salę sportową, bibliotekę, salę komputerową z Internetem, windę, podjazdy dla wózków, gabinet medycyny szkolnej, gabinet psychologa. Funkcjonowały liczne zajęcia wyrównawcze, zajęcia specjalistyczne, koła zainteresowań oraz kluby.

Każda klasa posiadała jednego wychowawcę i jednego pedagoga wspierającego, który był obecny na większości lekcji i pomagał w wyrównywaniu szans wszystkim uczniom.