Warszawikia
Advertisement
Warszawikia

Proponowane miejsce realizacji inwestycji

Galeria Kabaty – niezrealizowany plan utworzenia centrum handlowego w al. Komisji Edukacji Narodowej na Ursynowie, w zamian za działający w tym miejscu od lat pasaż Tesco Kabaty.

Historia

Plany wybudowania galerii sięgają 2012[1].

Spotkały się jednak z protestem części mieszkańców okolicznych bloków – w obawie m.in. przed hałasem i wzmożonym ruchem. W 2014 Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska wydała negatywną decyzję w sprawie realizacji przedsięwzięcia[2].

Inwestor planował rozpoczęcie budowy w 2015[3]. Jednakże wbicie pierwszych łopat pod budowę obiektu opóźniało się. W kwietniu 2017 Rada Ursynowa złożyła wniosek o zmianę miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (w czerwcu 2017 Wojewódzki Sąd Administracyjny uznał jednak plan za zgodny z prawem)[1].

W 2019 portal wiadomoscihandlowe.pl poinformował, że spółka Kabaty Investments Tesco zrezygnowała z planów zbudowania galerii w tym miejscu i sprzedała nieruchomość firmie Echo Investments, w celu realizacji przez nią kompleksu mieszkaniowego z częścią usługową[1].

Wygląd

Autorami projektu Galerii Kabaty byli architekci krakowskiej pracowni MOFO Architekci. Projekt został zaakceptowany w 2008 przez Radę Warszawy[3].

Miała mieć 60 tys. km² powierzchni handlowo-usługowej z dwupoziomowym parkingiem podziemnym. Inwestor planował wypełnienie przestrzeni setką sklepów, punktów usługowych, barów, kawiarni i restauracji. Ponadto, miał powstać układ tarasowy z dachem na wysokościach 10,13, 19 i 28 metrów i całorocznym ogrodem[3].

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 Tesco poddało się. Galeria Kabaty nie powstanie! Nieruchomość kupiło Echo Investment, wiadomoscihandlowe.pl, 31 lipca 2019.
  2. Rozbudowa Tesco na Kabatach wstrzymana, haloursynow.pl, 12 lutego 2014.
  3. 3,0 3,1 3,2 Jak będzie wyglądać Galeria Kabaty?, haloursynow.pl, 3 czerwca 2014.
Advertisement