Warszawikia
Advertisement
Warszawikia

ECCO Walkathon – charytatywny spacer organizowany cyklicznie przez firmę ECCO. Polega on na tym, że uczestnicy pokonując kolejne kilometry trasy zdobywają pieniądze dla wybranej przez siebie organizacji charytatywnej. Każdy przebyty kilometr przebyty przez jedną osobę przeliczany jest na 4 złote, które organizator – firma ECCO – przekazuje organizacji na konkretny cel.

Jedynym warunkiem uczestnictwa w imprezie jest zarejestrowanie się i ukończenie trasy. W połowie trasy spaceru znajduje się punkt kontrolny, a dowodem ukończenia Walkathonu jest oddanie identyfikatora na mecie.

Historia

ECCO Walkathon został wymyślony przez założyciela firmy ECCO, Karla Toosbuya w 1999 roku, a zorganizowano go po raz pierwszy w Kopenhadze. Spacer szybko stał się imprezą o charakterze międzynarodowym, a w Warszawie po raz pierwszy odbył się 24 września 2005 roku w Parku Agrykola (patrz ECCO Walkathon 2005). Wzięło w niej udział około 7 tysięcy osób, którzy w ciągu 5 godzin przebyli ponad 67 tysięcy kilometrów i uzbierali dla organizacji charytatywnych prawie 270 000 złotych. Każdy uczestnik spaceru przemaszerował średnio 9,48 kilometra. Pierwszymi organizacjami charytatywnymi, z jakimi organizator nawiązał kontakt, były Polskie Towarzystwo Kardiologiczne, Polska Akcja Humanitarna oraz WWF (World Wildlife Fund).

Koncert podczas Walkathonu 2006

Czek dla wspomaganych organizacji (2008)

Uczestnicy spaceru na Podzamczu (2008)

Kolejny spacer odbył się 23 września 2006 roku na Polu Mokotowskim, a w spacerze na dwóch trasach o różnej długości wzięło udział około 10 tysięcy osób (patrz ECCO Walkathon 2006). Imprezy odbywają się cyklicznie co roku we wrześniu – w 2007 roku odbył się 15 września na Polu Mokotowskim.

W 2008 roku impreza miała miejsce na Podzamczu, a liczbę uczestników ograniczono do 20 tysięcy. Wspomaganymi projektami i organizacjami były realizacja programu pomocy dzieciom wychowującym się na ulicy (Street Kids), stworzenie systemu monitoringu szlaków przemytu zwierząt (WWF) oraz zakup sprzętu rehabilitacyjnego dla Centrum Rehabilitacji im. prof. M. Weissa w Konstancinie-Jeziornie (Fundacja TVN).

W 2009 roku impreza ponownie odbyła się na Podzamczu, również sprzedano 20 tysięcy wejściówek. Do wyboru były dwie trasy: 6-kilometrowa oraz 10-kilometrowa. Całość imprezy zwieńczył koncert Patrycji Markowskiej oraz Tomka Lipińskiego. Wspomaganymi inicjatywami podczas tegorocznego Walkathonu były: edukacja dzieci zamieszkujące biedne ulice w Polsce i Kenii (Street Kids), ochrona niedźwiedzi polarnych Arktyki (WWF) oraz budowa ośrodka terapeutyczno-rehabilitacyjnego dla osób z niepełnosprawnością intelektualną (Fundacja Anny Dymnej "Mimo Wszystko"). Łącznie w imprezie wzięło udział 19 919 osób, które wychodziły 704 309 złotych.

W 2010 roku impreza odbyła się na Agrykoli, spacery odbyły się na trasie 6- i 10-kilometrowej. Całość imprezy zwieńczył koncert Mariny, Igora Faleckiego i zespołu Raz Dwa Trzy. Pieniądze można było przeznaczyć na fundacje TVN – Nie jesteś sam, WWF oraz SOS Wioski Dziecięce. W 2011 roku impreza odbyła się na Agrykoli, spacery odbyły się na trasie 6- (do Alej Jerozolimskich) i 10-kilometrowej (do pl. Zamkowego). Imprezę zwieńczył koncert Sidneya Polaka. Pieniądze można było przeznaczyć na fundacje TVN – Nie jesteś sam, Fundację Radio ZET oraz SOS Wioski Dziecięce.

W 2012 roku impreza ponownie odbyła się na Agrykoli, spacery odbyły się podobnie jak rok wcześniej się na trasie 6- i 10-kilometrowej. Podczas imprezy odbyły się koncerty towarzyszące, na których grała Kayah oraz Tatiany Okupnik, a uczestnicy mieli możliwość przekazania 4 złotych za każdy wychodzony kilometr na jedną z instytucji – Fundację TVN "Nie Jesteś Sam", Fundację Radia ZET lub Warszawskiemu Ogrodowi Zoologicznemu. Miejsce oraz trasy takie same były również w 2013 roku, wesprzeć można było Fundację "TVN – Nie jesteś sam", Fundację Radia Zet oraz Warszawski Ogród Zoologiczny. W spacerze udział wzięło ponad 15 tysięcy uczestników, którzy wychodzili 518 230 zł dotacji.

Linki

Advertisement