Warszawikia
Advertisement
Warszawikia
E-3 Czas jazdy (min):
min – max
14 – 18
Częstotliwość: (szczyt – poza – dni wolne)
co 10-- minut
Poprzednie trasy
— 01.10.1993 – uruchomienie —

E-3historyczna linia autobusowa ekspresowa, która kursowała na trasie z Targówka na Dworzec Wileński. Linię obsługiwała zajezdnia autobusowa Stalowa.

Historia

Autobus Ikarus 417 na linii E-3 na pętli Bródno-Podgrodzie

Linię uruchomiono 1 października 1993 roku w celu usprawnienia połączenia Bródna ze Śródmieściem. Trasa biegła wówczas z Bródna-Podgrodzia na Dworzec Centralny. Bez większych zmian trasa przetrwała do 3 września 2007, kiedy to skrócono linię do Ronda Radosława aby nie kluczyła po Śródmieściu, a zapewniała jak najszybsze połączenie Bródna-Podgrodzia z przystankiem Dworzec Gdański przy stacji metra i rondem Radosława. 15 marca 2009 pod pretekstem remontu trasy W-Z linia została zawieszona. Oficjalna likwidacja linii nastąpiła 1 lipca 2009 - na trasie dodano wtedy kilka przystanków i przekształcono ją w linię przyspieszoną 400.

Linia "E-3" została ponownie uruchomiona 9 marca 2015 roku, po oddaniu do użytku centralnego odcinka II linii metra, wspomaga linię 160 na trasie TargówekDworzec Wileński, zaczęła kursować jednokierunkowo, tylko w godzinach szczytu. Dzięki ograniczonej liczbie przystanków kierowca mógł także wybrać trasę alternatywną zamiast jazdy rozkładowym odcinkiem Radzymińskaal. Solidarności w celu ominięcia korków. Została zlikwidowana 1 maja 2016 roku po zamknięciu ulic Ossowskiego, Pratulińskiej i Trockiej w związku z budową wschodniego odcinka drugiej linii metra.

Ostatnia trasa

z 1 maja 2016 roku

Ulice

TargówekTrockaPratulińskaHandlowaOssowskiegoMyszkowskaGorzykowskaRadzymińskaal. SolidarnościDworzec Wileński

Kursy odbywały się tylko w godzinach szczytu tylko w jednym kierunku: rano w kierunku Dworca Wileńskiego, a po południu w kierunku Targówka.

Przystanki

K1.gif Targówek
S.gif Pratulińska
S.gif Handlowa
S.gif DKS Targówek
S.gif Witebska
S.gif Myszkowska
S.gif Piotra Skargi
K2.gif Dworzec Wileński

Linki zewnętrzne

Advertisement