Przydała by się lepsza panorama wszystkich wieżowców Astrorek 08:27, 14 lut 2009 (UTC)

Przydałaby się lepsza tabelka. Po pierwsze, wieżowce istniejące i projektowane nie mogą być prezentowane razem, bo to tylko wprowadza mętlik. Wizualnie jako najwyższy budynek w mieście rzuca się "Wieżowiec Orco i Orbisu", a Pałac Kultury jest gdzieś na 5. miejscu. Poza tym, myślę, że w tabeli najwyższych wieżowców powinny się znaleźć tylko dane związane właśnie z zagadnieniem wysokości: wysokość całkowita, wysokość do dachu i liczba kondygnacji. Resztę informacji można sobie przecież znaleźć w artykule o konkretnym wieżowcu. Po drugie, zapis "b.d." dla skrótu od "brak danych" jest nieprawidłowy. Skrótowce odnoszące się do nazw pospolitych piszemy małą literą, stawiając po nich kropkę (na przykład: np. – na przykład; bm. – bieżącego miesiąca). Kropka pomiędzy literami skrótowca pojawia się tylko wtedy, gdy drugi (lub jeden z następnych) wyrazów pełnej nazwy zaczyna się od samogłoski (na przykład: m.in. – między innymi) lub też wtedy, gdy pochodzi on z języka obcego (na przykład: w.c. – water closet; l.c. – loco citato). Nie widzę też powodu, dla którego wyrazy w ostatniej kolumnie zapisano wielką literą (to samo tyczy się wyrazu "rondo" przy nazwie ronda). Zwraca uwagę również nieortograficzny zapis w niektórych nazwach ulic ("al. Jerozolimskie" zamiast "Al. Jerozolimskie" lub "Aleje Jerozolimskie") oraz brak konsekwencji w formie zapisu ("Wspólna", ale "ul. Złota"; "Bukowińska", ale "ul. Waryńskiego"). Odnośnie pierwszej kolumny – po liczebnikach porządkowych zawsze stawiamy kropkę. Jeszcze mała uwaga z zakresu typografii – piszemy nie "al.Jana Pawła II", tylko "al. Jana Pawła II" (ze spacją). Wybaczcie mi tak surową krytykę, ale tego typu małe błędy najbardziej rażą. Kakarakak 10:25, 16 lut 2009 (UTC)

Moim zdaniem wieżowce powinny być w jednej tabelce, aby można było je porównać. Możemy te istniejące pogrubić. Z tabeli można wykreślić projektanta, ale ulica powinna zostać. Co do b.d., to może i jest niepoprawny, ale to jest najpopularniejszy skrót od brak danych. Co do ulic i alej - aleje piszemy tak samo jak ulice, np. ul. Towarowa, al. Jerozolimskie - dlaczego więc aleje Jerozolimskie mieli byśmy pisać z dużej litery (Al. Jerozolimskie)? Co do ulic, że czasem są ul., a czasem tylko nazwy ulic, to rzeczywiście błąd, można to poprawić. Co do liczebników, to zależy jak rozumiemy to 1 - czy jako "pierwszy" czy "jeden", a co do Jana Pawła, to zrobiłem tylko jeden błąd, ale ciężko nie zrobić jednego błędu, jak dodawałem 50 nowych wieżowców. Astrorek 19:56, 16 lut 2009 (UTC)

Równie dobrze można sobie porównać patrząc na wysokości. Trochę liczenia nigdy nikomu nie zaszkodzi. Każdy warszawiak wie zaś, że czym innym jest aleja, a czym innym są Aleje. Wyraz "Aleje" zawsze piszemy wielką literą, bo jest to integralna część nazwy (ulica Aleje Jerozolimskie), a nie określenie urbanistyczne. Co do liczebników masz rację – to zależy czy rozumiemy jako np. "piąty" ("PKiN jest piąty pod względem wysokości wśród wieżowców uwzględnionych w tabeli"), czy jako "pięć" ("jest pięć PKiN-ów w Warszawie"). Proponuję głosowanie, które w prosty sposób rozstrzygnie sprawę: kliknij tu, aby zagłosować. Kakarakak 13:21, 17 lut 2009 (UTC)

W dzisiejszej "Stołecznej" mamy artykuł o wieżowcu Mennicy. Czy to ten sam, który jest tu w tabeli? Wysokość jest inna. Kakarakak 07:55, 25 cze 2009 (UTC)

Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-SA, o ile nie zaznaczono inaczej.