Warszawikia

Zapraszamy do dyskusji na temat zmiany skórki (o tutaj).

CZYTAJ WIĘCEJ

Warszawikia
Advertisement
Warszawikia

Dąb Mieszko

Dąb Mieszko, Mieszko I – dąb szypułkowy (Quercus robur), pomnik przyrody, jedno z najstarszych drzew w Polsce.

Lokalizacja

Znajduje się on na Ursynowie, przy ul. Nowoursynowskiej na granicy Parku Natolińskiego, niedaleko skarpy wiślanej. Obwód pnia wynosi 840 cm (na wysokości 1,3 m), a wysokość sięga 26 metrów. Drzewo było wielokrotnie poddawane konserwacji i ogradzane, niestety pomimo tych działań powoli obumiera.

Wiek

Dąb Mieszko ma ok. 620 lat (stan na 2014 rok), chociaż istnieją szacunki, że ma nawet do 1000 lat.

Ochrona

Badania ekspertów prowadzone od 2013 roku wykazały, że drzewo potrzebuje pilnego podwieszenia opadających konarów.

Pożar dębu w 2019

W nocy z 16 na 17 czerwca 2019 Dąb Mieszko uległ pożarowi. Kilka godzin później, w poniedziałkowe przedpołudnie pomnik przyrody zapłonął ponownie[1]. Tego samego dnia, 17 czerwca 2019 Biuro Ochrony Środowiska poinformowało o zawiadomieniu ratusza o możiwości popełnieniu przestępstwa.

W październiku 2019 do prokuratury wpłynęła ekspertyza potwierdzająca, że dąb Mieszko został podpalony[2].

Galeria

Przypisy

Advertisement