Chrześcijańska Akademia Teologiczna

Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie (ChAT) – państwowa ekumeniczna uczelnia wyższa kształtująca studentów w zakresie nauk teologiczno-pedadogicznych. O przyjęcie mogą się ubiegać wszyscy absolwenci szkół średnich. Rektorem ChAT od 2012 r. jest ks. prof. dr hab. Bogusław Milerski.

W roku akademickim 2006/2007 ChAT liczyła około tysiąca studentów, 90 nauczycieli akademickich – w tym 20 profesorów i doktorów habilitowanych, 38 doktorów oraz 32 asystentów, starszych wykładowców i wykładowców (z tego ponad 92% stanowili pracownicy mianowani lub zatrudnieni w uczelni jako w pierwszym miejscu pracy). Uczelnia prowadzi współpracę partnerską z wydziałem teologii ewangelickiej Uniwersytetu w Bonn i z wydziałem teologii starokatolickiej Uniwersytetu w Bernie oraz utrzymuje bliskie więzi z uczelniami prawosławnymi w Siergiew Posad (dawniej Zagorsk), Atenach i Paryżu oraz z instytutem teologii ewangelickiej i pedagogiki religijnej Uniwersytetu w Oldenburgu.

Chrześcijańska Akademia Teologiczna ma swoją siedzibę przy ul. Miodowej 21c, w planach jest jednak przeniesienie jej w inną lokalizację i wzniesienie dla niej własnego budynku. Magistrat chce sprzedać Akademii działkę u zbiegu Broniewskiego i Duracza, nie wiadomo jednak, kiedy budynek mógłby powstać, ponieważ uczelnia nie ma pieniędzy.[1] Teren będzie mogła jednak nabyć po obniżonej cenie 2 mln złotych, głównie dzięki wstawiennictwu profesora Jerzego Buzka[2].

W latach 2008-2012 rektorem ChAT był Jeremiasz Jan Anchimiuk.

Przypisy

Zobacz też