FANDOM

Disambig
Ten artykuł dotyczy centrum handlowego. Zobacz też: zespół przystankowy CH Arkadia.
CH Arkadia 1

CH Arkadia

CH Arkadia 2

CH Arkadia

CH Arkadia wnętrze

CH Arkadia – wnętrze

Arkadia – centrum handlowe o adresie al. Jana Pawła II 82, a w rzeczywistości leżące pomiędzy ul. Słomińskiego, al. Jana Pawła II, ul. Pamiętajcie o Ogrodach i torami przy stacji kolejowej Warszawa Gdańska, w Śródmieściu, na Muranowie. Jest to największe centrum handlowe w Warszawie, o powierzchni handlowo-usługowej wynoszącej ok. 110 000 m2, przewyższając Galerię Mokotów o prawie 50 000 m2. Budowę centrum rozpoczęto w grudniu 2002 roku, a zakończono w sierpniu 2003 roku; deweloperem była firma Cefic.

Na obiekt składają się z trzy części:

  • parking podziemny na 4 500 miejsc
  • dwa poziomy galerii handlowej na 277 lokali handlowo-usługowych
  • kino Cinema City na ostatnim poziomie liczące 15 sal i mieszczące 2 700 osób

Na centrum składają się też cztery pasaże: Canaletto, Wisła, Twardowski i Kopernik. Centrum czynne jest od poniedziałku do soboty od 10:00 do 22:00, w niedziele do 21:00, rocznie odwiedza je 21 milionów klientów. W 2014 roku rozbudowana została strefa gastronomiczna, powstało też nowe centrum zabaw dla dzieci. W pierwszej połowie 2017 roku trwa kolejna rozbudowa centrum – powstaje nowa strefa gastronomiczna, zostaje też powiększona powierzchnia handlowa.

KomunikacjaEdytuj

Do centrum można dostać się wszystkimi liniami zatrzymującymi się w zespołach CH Arkadia i Baseny Inflancka (wejście wschodnie) oraz Rondo Radosława (wejście zachodnie), niedaleko znajduje się także stacja metra Dworzec Gdański i dworzec kolejowy Warszawa Gdańska (mimo że peron 3 stacji kończy się prawie na wysokości centrum, brak jest przejścia przez tory do centrum).

Linki zewnętrzneEdytuj