Bronisław Dembowski (ur. 2 października 1927 w Komorowie, powiat Ostrów Mazowiecka) – polski duchowny katolicki, biskup ordynariusz diecezji włocławskiej w latach 1992-2003 (obecnie biskup senior), profesor Papieskiego Wydziału Teologicznego w Warszawie.

Jedyny żyjący biskup katolicki urodzony na Mazowszu i wywodzący się z duchowieństwa warszawskiego. W latach 1956-1992 rektor kościoła św. Marcina. W czasie stanu wojennego Dembowski był opiekunem Prymasowskiego Komitetu Pomocy Osobom Pozbawionym Wolności. Jest członkiem Komisji Episkopatu do Spraw Nauki, Dialogu z Niewierzącymi i Apostolstwa Świeckich. Od 1981 jest członkiem Międzynarodowej Rady Katolickiej Odnowy Charyzmatycznej. W latach 1988 - 1989 wraz z ks. Alojzym Orszulikiem był uczestnikiem rozmów w Magdalence, przygotowujących obrady Okrągłego Stołu. Obecnie współprzewodniczący Komisji Mieszanej do spraw Dialogu Teologicznego między Kościołem Rzymskokatolickim i Kościołem Starokatolickim Mariawitów. Opiekun Porozumienia Klubów Inteligencji Katolickiej.

Jest autorem książek Służąc słowem (1987) oraz Rozważania świętomarcińskie (1987). Został odznaczony m.in. Krzyżem Komandorskim z Gwiazdą Orderu Odrodzenia Polski.