Warszawikia

Zapraszamy do dyskusji na temat zmiany skórki (o tutaj).

CZYTAJ WIĘCEJ

Warszawikia
Advertisement
Warszawikia
Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy linii tramwajowej. Zobacz też: B (strona ujednoznaczniająca).

Bhistoryczna linia tramwajowa zwykła, istniała w latach 1933-1939 i 1940-1941, a kursowała na trasie z Boernerowa na Plac Teatralny.

Historia

Linia  „B” uruchomiona została 22 października 1933 roku o godzinie 11:00 wzdłuż nowo wybudowanej trasy tramwajowej na Boernerowo, połączyła wówczas pętlę Ulrychów wzdłuż księcia Janusza, Obozowej i Szosy Fortecznej z pętlą Boernerowo. W 1937 roku przedłużono ją wzdłuż Górczewskiej, Leszna, Bielańskiej i Senatorskiej na plac Żelaznej Bramy, skąd jednak wycofano ją w 1939 roku i skrócono bieg do placu Teatralnego. Została zawieszona w związku z wydarzeniami kampanii wrześniowej, ponownie uruchomiono ją 2 lipca 1940 roku na trasie z Boernerowa na Koło. Jeszcze w tym samym roku przedłużono ją ponownie na plac Teatralny, jednak 5 lutego 1941 roku została zlikwidowana w wyniku przekształcenia w linię 22b.

14 lutego 2015 roku linia „B” została uruchomiona w związku z otwarciem nowego torowiska na Bemowie wzdłuż ul. Powstańców Śląskich. Linia kursowała tylko jeden dzień od krańca Zajezdnia Wola ulicami Wolską, Połczyńską, Powstańców Śląskich z zawrotką na Nowym Bemowie i powrotem tymi sami ulicami do krańca Zajezdnia Wola[1][2]. Linię obsługiwały wagony historyczne K („berlinka”) nr tab. 403, 102N nr tab. 5 i skład zmodernizowanych wagonów 13N „żaba” nr tab. 821+818.

Ostatnia trasa

z 5 lutego 1941 roku

Ulice

BoernerowoSzosa FortecznaObozowaMłynarskaLesznoTłomackieBielańskaPlac Teatralny

Przypisy

Linki zewnętrzne

Advertisement