Warszawikia
Advertisement
Warszawikia
Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy linii autobusowej. Zobacz też: B (strona ujednoznaczniająca).
B-BIS Czas jazdy (min):
min – max
x – x
Częstotliwość: (szczyt – poza – dni wolne)
co 8-- minut

B-bis - historyczna linia autobusowa pospieszna, która kursowała w latach 1975-1986, a jej trasa wiodła z Redutowej na Stegny. W swojej historii linię obsługiwała zajezdnia autobusowa Chełmska.

Historia

Linia autobusowa „B-bis” została uruchomiona 17 maja 1975 roku, w celu połączenia osiedla Stegny z centrum miasta i Wolą.

3 maja 1976 roku wprowadzono trasę objazdową w związku z zamknięciem dla ruchu południowej jezdni ul. Wolskiej na odcinku Skierniewicka - Karolkowa na czas budowy przejścia podziemnego. Tego samego roku, trasę w kierunku Śródmieścia skierowano przebudowanymi odcinkami ulic Goworka i Spacerowej.

Rok później, 21 sierpnia, wycofano kłopotliwy przejazd w kierunku Mokotowa przez pl. Unii Lubelskiej, kierując trasę przez ul. Goworka.

8 kwietnia 1978 roku nastąpiła korekta trasy objazdowej, w związku z kolejnym etapem przebudowy skrzyżowania ul. Wolskiej i Młynarskiej, i związanym z tym zamknięciem dla ruchu północnej jezdni ul. Wolskiej. W związku z tym w kierunku krańca Redutowa linia przejeżdżała ulicami Leszno i Górczewską zamiast Wolską.

Kolejna zmiana nastąpiła 5 stycznia 1979 roku, kiedy to decyzją Prezydenta m.st. Warszawy linie pospieszne do odwołania zatrzymywały się na wszystkich przystankach na trasie, co było spowodowane narastającymi opadami śniegu i ciągłymi awariami autobusowymi. Charakter linii pośpiesznych przywrócono już 12 stycznia. Taka sytuacja powtórzyła się 26 stycznia, a kolejną taką decyzję odwołano już 6 lutego tego samego roku.

20 lipca 1979 roku, w związku z przywróceniem ruchu kołowego w al. Solidarności w rejonie skrzyżowania z ul. Młynarską, trasa w obu kierunkach przebiegała przez ul. Wolską.

17 grudnia 1981 roku, w związku z pierwszym etapem ograniczeń w zakresie liczby przystanków w celu przywrócenia liniom pospiesznym ich pierwotnego charakteru, nastąpiła likwidacja z trasy przystanku Świętokrzyska. Dzień później, w ramach tej samej akcji, z trasy zniknęły przystanki: Jana Olbrachta i Okopowa.

Likwidacja linii nastąpiła 17 maja 1986 roku, kiedy to zmieniono oznaczenie linii na „P” w związku z reogranizacją systemu oznaczania linii komunikacyjnych i eliminacji oznaczeń „bis”.

Ostatnia trasa

z 16 maja 1986 roku

Ulice

RedutowaJana OlbrachtaGórczewskaPłockaWolskaal. Solidarnościpl. BankowyMarszałkowskapl. KonstytucjiWaryńskiegoGoworka (powrót: GoworkaPuławskapl. Unii LubelskiejMarszałkowskapl. Zbawicielapl. Konstytucji) – SpacerowaBelwederskaSobieskiegoŚwiętego BonifacegoStegny

Przystanki

K1.gif Redutowa
S.gif Ciołka
S.gif Płocka-Szpital
S.gif DT Wola
S.gif Kino Femina
S.gif Plac Bankowy
S.gif Centrum
S.gif Plac Konstytucji
S.gif Plac Unii Lubelskiej
S.gif Spacerowa
S.gif Dolna
S.gif Mangalia
S.gif Świętego Bonifacego
K2.gif Stegny

Linki zewnętrzne

Advertisement