Warszawikia
Advertisement
Warszawikia
Linia zawieszona.png
UWAGA! LINIA ZAWIESZONA!
Kursowanie linii wstrzymane jest do odwołania.
Powód to zmiana sposobu działania Punktu Szczepień Powszechnych zlokalizowanego na stadionie Legii[1].
901 Czas jazdy (min):
min – max
14 – 16
Częstotliwość: (szczyt – poza – dni wolne)
co 151515 minut

901linia autobusowa specjalna, która kursuje na trasie z Dworca Centralnego na Rozbrat. Dawniej była uruchamiana po meczach domowych Legii Warszawa, zaś w latach dziewięćdziesiątych XX wieku kursowała także jako linia podmiejska.

Historia

Linia została uruchomiona dnia 4 listopada 1991 roku, jako linia podmiejska, na trasie z Okęcia przez al. Krakowską, Raszyn, Falenty do pętli przy ul. Falenckiej w Jankach. Została zlikwidowana dnia 1 marca 1992, w wyniku ponownego przekształcenia w linię 706.

Po raz pierwszy, w charakterze linii specjalnej, została uruchomiona dnia 7 sierpnia 2010 roku, w dniu meczu Legii z Arsenalem Londyn. Kursowała na trasie z Dworca Centralnego przez al. Armii Ludowej, Most Łazienkowski i al. Stanów Zjednoczonych na Wiatraczną (przed meczem) oraz z Rozbratu w kierunku Dworca Centralnego przez al. Armii Ludowej, Waryńskiego, Marszałkowską i Aleje Jerozolimskie oraz Wiatracznej przez trasę Łazienkowską (po meczu).

Na takich trasach kursowała jeszcze siedmiokrotnie: przy ceremonii otwarcia V Europejskich Letnich Igrzysk Olimpiad Specjalnych Warszawa 18 września 2010 oraz sześciu meczów.

Od 9 czerwca 2011 roku linia kursuje jedynie okresowo po meczach Legii na trasach z Torwaru na Dworzec Centralny oraz z Rozbratu do Wiatracznej.

Od 15 marca 2015 roku, po pożarze Mostu Łazienkowskiego, do 22 października linia kursowała objazdem przez most Poniatowskiego.

14 maja 2021 roku, została uruchomiona na trasie z Dworca Centralnego na Rozbrat, w celu poprawy dojazdu do Miejskiego Punktu Szczepień Powszechnych przeciw COVID-19 zlokalizowanego na stadionie Legii[2].

Trasa podstawowa

ostatnio zmieniana 14 maja 2021 roku

Ulice

Dworzec CentralnyEmilii PlaterŚwiętokrzyskaMarszałkowskaAleje JerozolimskieBrackapl. Trzech Krzyży (powrót: pl. Trzech KrzyżyNowy ŚwiatŚwiętokrzyskaal. Jana Pawła IIDworzec Centralny) – KsiążęcaRozbratŁazienkowskaRozbrat

Przystanki

K1R.gif Dworzec Centralny
S1R.gif Rondo ONZ
S2R.gif Dworzec Centralny
S2R.gif Emilii Plater
R2.gif
S.gif Metro Świętokrzyska
R1.gif
S1R.gif Nowy Świat
S1R.gif Ordynacka
S1R.gif Foksal
S2R.gif Centrum
S2R.gif Krucza
R2.gif
S.gif Plac Trzech Krzyży
S.gif Książęca
S.gif Śniegockiej
K2.gif Rozbrat

Przypisy

  1. Ograniczenie funkcjonowania linii 901, wtp.waw.pl, 08.07.2021
  2. Uruchomienie linii dowozowej do punktu szczepień na stadionie Legii, wtp.waw.pl (archiwum), 12.05.2021 [dostęp: 13.05.2021]

Linki zewnętrzne

Advertisement