Trasa linii jest czasowo zmieniona
Powód to przebudowa jezdni serwisowej ul. Modlińskiej w rejonie skrzyżowania z ul. J. Husa i brak możliwości zawracania autobusów linii 900[1].
900 Czas jazdy (min):
min – max
3 – 10
Częstotliwość: (szczyt – poza – dni wolne)
co 156060 minut

Otokar Vectio C na trasie linii 900 jadący na Chlubną (2021).

900linia autobusowa specjalna (rozkład jazdy), która kursuje na trasie z pętli Dąbrówka Wiślana pod Dom Samotnej Matki. Linię obsługuje ajent Arriva.

Historia

Po raz pierwszy uruchomiona, jako linia specjalna, 7 czerwca 2008 i kursowała przez jeden dzień na trasie z Centrum przez ulice Marszałkowską, Waryńskiego, al. Armii Ludowej, most Łazienkowski, al. Stanów Zjednoczonych, Grochowską, Płowiecką, Czecha, Trakt Brzeski, Szosę Lubelską, a dalej przez Majdan, Góraszkę i Wiązownę do przystanku Ogrodowa w tej ostatniej w celu zapewnienia obsługi komunikacyjnej XIII Międzynarodowego Pikniku Lotniczego „Góraszka 2008”. Na takiej samej trasie uruchomioną ją także w czerwcu 2009 i 2010.

2 września 2012 i 1 września 2013 dowoziła pasażerów na Dzień Ursynowski na Wyścigach na trasie z Natolina Północnego przez al. Komisji Edukacji Narodowej i Dolinę Służewiecką (z powrotem przez ul. Pileckiego) na Wyścigi. W kolejnych latach jej trasę przejęła linia 910.

8 września 2013 w związku z obchodami Święta Kawalerii Polskiej kursowała na trasie spod Placu Bankowego przez Andersa, Nowolipki, Zamenhofa, Anielewicza, Okopową, Powązkowską i Tatarską do krańca Kozielska.

Od 23 września 2013 kursuje jako linia dowozowa do Domu Samotnej Matki z krańca Poetów. Do 7 stycznia 2014 okresowo podjeżdżała także do przystanku Białołęka-Ratusz. Od 2 września 2019 okresowo podjeżdża do przystanku Oczyszczalnia Czajka.

Trasa podstawowa

ostatnio zmieniana 2 września 2019 roku

Ulice

ChlubnaCzajkiPrzylesieAnimuszuPrząśniczekModlińskaAluzyjnaDąbrówka Wiślana

Przystanki

K1.gif Dom Samotnej Matki
S.gif Chlubna
R1.gif
OW.gif Oczyszczalnia Czajka
R2.gif
Ż.gif Przylesie
ZS.gif Poetów
ZŻ.gif Dąbrówka Szlachecka
ZŻ.gif Aluzyjna
ZS2.gif Dąbrówka Wiślana
ZK2.gif Dąbrówka Wiślana

Przypisy

  1. Czasowa zmiana trasy linii 900, wtp.waw.pl, 26.01.2021]

Linki zewnętrzne