Warszawikia

Zapraszamy do dyskusji na temat zmiany skórki (o tutaj).

CZYTAJ WIĘCEJ

Warszawikia
Advertisement
Warszawikia

803historyczna linia autobusowa zwykła okresowa, która kursowała z Marysina przez Wesołą do Sulejówka (Szkolna). Linię obsługiwała zajezdnia autobusowa Ostrobramska.

Historia

Linia "803" została uruchomiona 31 maja 1985 roku jako przyspieszona linia podmiejska, łącząca Legionowo z Warszawą, kursowała wówczas na trasie z Legionowa (Mickiewicza) przez ul. Modlińską na Żerań FSO, została jednak zlikwidowana 11 stycznia 1986 roku w wyniku przekształcenia jej w linię 723.

Po raz kolejny linia została uruchomiona 5 listopada 1988 roku na trasie z Osiedla Górczewska przez Blizne, Latchorzew i Nowe Babice do Starych Babic (Rynek), po połączeniu w 1989 roku z linią 804 została wydłużona przez Kwirynów i Klaudyn do pętli Huta, następnie została zlikwidowana 3 marca 1990 roku w wyniku przekształcenia w linię 712.

Po raz trzeci linia "803" została uruchomiona 15 lipca 1991 roku, kiedy to połączyła Piaseczno (Polkolor) z Głoskowem (Szkołą), jednakże już w 1992 roku została przekształcona w linię 727 wraz z wprowadzeniem kursowania przez cały tydzień.

Po raz czwarty linia "803" wyjechała na trasę 1 września 1992 roku w wyniku przekształcenia linii 711, której kursowanie ograniczono do godzin szczytu w dni robocze w związku z pojawieniem się prywatnej linii autobusowej – kursowała wówczas na trasie z Marysina przez Wesołą do Sulejówka (Szkolnej). Z czasem wprowadzono na linii kursowanie poza godzinami szczytu, a momentami także w dni wolne od pracy, od 1999 roku kursowała tak już na stałe. Istniała do 2005 roku, została zlikwidowana 1 lutego w wyniku rezygnacji Sulejówka z finansowania linii.

Ostatnia trasa

z 9 stycznia 2005 roku

Przystanki

K1.gif Marysin
Ż.gif Spółdzielnia NOMA
Ż.gif Jagiellońska
Ż.gif Wspólna
S.gif Zielona
Ż.gif Grzybowa
Ż.gif Groszówka
Ż.gif Rejtana
S.gif Wesoła-Ratusz
S.gif Armii Krajowej
S.gif Chodkiewicza
S.gif Żółkiewskiego
G.gif Sulejówek:
S.gif Orla
Ż.gif Puszkina
S.gif Al. Piłsudskiego
S.gif Krasickiego
K2.gif Szkolna

Linki zewnętrzne

Advertisement