Warszawikia
Advertisement
Warszawikia
Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy linii tramwajowej 53. Zobacz też: 53 (linia trolejbusowa).

Pięćdziesiątka trójka na pętli Wiatraczna (powiększ)

53historyczna linia tramwajowa zastępcza nocna, która łączyła pętlę przy Dworcu Wschodnim z Wiatraczną.

Kursowała ramowo w godzinach od 23:00 do 4:00, a przejechanie całej trasy zajmowało jej około 12 minut. Uruchomiona została tylko raz, w związku z asfaltowaniem ulic na Pradze.

Historia

Linia została uruchomiona po raz pierwszy w 2011 roku, w noce od 10/11 listopada do 13/14 listopada. Powodem jej uruchomienia było asfaltowanie skrzyżowania ul. Zamoyskiego, ul. Targowej oraz al. Zielenieckiej, a zadaniem linii było wspomaganie autobusów na wyłączonym z ruchu samochodowego odcinku.

Ostatnia trasa

z 14 listopada 2011 roku

Ulice

Dworzec Wschodni (Kijowska)KijowskaTargowaGrochowskaal. WaszyngtonaWiatraczna

Przystanki

Tablica boczna

K1.gif Dworzec Wschodni (Kijowska)
S2.gif Dworzec Wschodni (Kijowska)
S.gif Kijowska
S.gif Aleja Zieleniecka
S.gif Lubelska
S.gif Bliska
S.gif Gocławska
S.gif Praga Południe-Ratusz
S.gif Międzyborska
S.gif Kickiego
S.gif Wiatraczna
K2.gif Wiatraczna

Ciekawostki

  • W latach 2006-2011 na warszawskie tory nie wyruszały żadne linie tramwajowe nocne, ostatnią tego typu linią nocną była tramwajowa 640, która to kursowała do 31 grudnia 2005 roku. Od tamtego momentu w Warszawie kursowały jedynie nocne linie autobusowe, dlatego też linia "53" była pierwszą, która po pięcioletniej przerwie w kursach nocnych wyruszyła na trasę.
  • Dawniej oznaczenie "53" miała linia trolejbusowa (więcej), która kursowała w latach 1948-1972. Obecnie to oznakowanie przejęła linia tramwajowa. Oznaczenia w zakresie od 50 do 59 nie należą już do trolejbusów, lecz są przeznaczone dla tramwajów nocnych.

Linki zewnętrzne

Advertisement