Trolejbus na linii 51 na terenie Centralnych Warsztatów Samochodowych (2015)

Trolejbus na linii 51 na ul. Puławskiej (1983)

51 - historyczna linia trolejbusowa zwykła, która kursowała na trasie z Wilanowskiej na Szkolną w Piasecznie. Linię obsługiwała zajezdnia Piaseczno.

Historia

Linia "51" została uruchomiona dnia 8 października 1948 roku, w wyniku zmiany oznaczenia linii "C". Połączyła Dworzec Gdański ulicami Słomińskiego, Bonifraterską, Miodową, Krakowskim Przedmieściem, Traugutta, Kredytową, Jasną, Zgoda, Bracką (z powrotem przez Bracką, Szpitalną, Mazowiecką i Traugutta), Alejami Ujazdowskimi i Bagatela z Placem Unii Lubelskiej.
Dnia 3 października 1950 roku przedłużono linię ulicami Kruczą, Piękną, Górnośląską i Myśliwiecką do pętli Łazienkowska w związku z wyłączeniem ruchu na Placu Unii Lubelskiej, dnia 26 października linia "51" wróciła na swoją stałą trasę. Dnia 5 marca 1967 roku nastąpiła likwidacja linii. Wiązała się ona z etapowym wycofywaniem trolejbusów z Warszawy.

Ponowne uruchomienie linii "51" miało miejsce dnia 1 czerwca 1983 roku wraz z uruchomieniem trasy trolejbusowej wzdłuż ul. Puławskiej do Piaseczna. Na całej trasie obowiązywała pierwsza taryfa biletowa. Likwidacja linii miała miejsce dnia 1 września 1995 roku, w jej miejsce uruchomiono nową linię podmiejską 709.

Ostatnia trasa

z 31 sierpnia 1995 roku

Ulice

WilanowskaPuławskaIwiczna: Puławska – Piaseczno: Puławska - Piaseczno Szkolna (powrót: Piaseczno Szkolna - Chyliczkowska - Armii Krajowej - Puławska)

Przystanki

K1.gif Wilanowska
S.gif Aleja Lotników
S.gif Wyścigi
S.gif Poleczki
S.gif Grabów
S.gif Sójki
S.gif Żołny
S.gif Bogatki
S.gif Łagiewnicka
S.gif Pelikanów
S.gif Kapeli
S.gif Jagielska
S.gif Karczunkowska
S.gif Dąbrówka
G.gif Mysiadło:
S.gif Mysiadło
G.gif Piaseczno:
S.gif Iwiczna
S.gif Energetyczna
S.gif Lamina
R1.gif
S1R.gif Technikum
K2R.gif Szkolna

Linki zewnętrzne