504 Czas jazdy (min):
min – max
44 – 55
Częstotliwość: (szczyt – poza – dni wolne)
co 101520 minut

Solaris Urbino 18 na pętli Zespół przystankowy Kabaty-STP

Autobus Ikarus 260.73A na linii 504 na pętli Osiedle Kabaty (2007)

Autobus Solaris Urbino 18 na linii 504 na przystanku Natolin Północny (2015)

Autobus Solaris Urbino 18 na linii 504 na krańcu Emilii Plater (2014)

Autobus Solaris Urbino 18 na linii 504 na pętli Osiedle Kabaty (2015)

Solaris Urbino 18 electric na pętli Osiedle Kabaty. (2020)

504linia autobusowa przyspieszona (rozkład jazdy), która kursuje z Osiedla Kabaty na Dworzec Centralny, z kursami skróconymi na trasie Natolin Północny - WKD Raków w godzinach porannego szczytu. Linię obsługuje zajezdnia autobusowa Woronicza.

Historia

Linia "504" została utworzona 1 października 1985 roku w wyniku zmiany oznaczenia linii 451, kursowała wówczas z Dworca Centralnego przez al. Niepodległości, Puławską, Findera, Ciszewskiego i Dereniową do pętli Natolin Północny. Dnia 1 lipca 1995 roku linia została przekształcona w okresową linię304, lecz po kilku miesiącach, wskutek postulatów pasażerów, przywrócono linię "504" na trasie z Emilii Plater przez al. Niepodległości na Natolin Moczydło, a następnie na Osiedle Kabaty. Jej trasa w dużym stopniu pokrywała się z trasą metra.

1 października 2007 roku, po połączeniu z linią 436, linia wyruszyła na zupełnie nową trasę, łącząc kraniec Osiedle Kabaty ulicami Puławską, Rzymowskiego, Marynarską, Sasanki, Żwirki i Wigury, Raszyńską (z powrotem ulicami Raszyńską, Krzyckiego oraz Żwirki i Wigury), oraz Alejami Jerozolimskimi z Dworcem Centralnym.[1]

17 lutego 2011 roku linię ponownie skrócono do Emilii Plater, z powodu remontu Dworca Centralnego. 13 sierpnia 2012 roku na trasie linii "504" uruchomiono warunkowy przystanek PKP Służewiec, a 14 grudnia 2013, po likwidacji zespołu Taśmowa, zmieniono jego charakter na stały[2].

1 września 2014 roku wprowadzono dodatkowe kursy skrócone na trasie z Natolina Północnego na WKD Raków. Są one uruchamiane w godzinach porannego szczytu i przedłużane Marynarską, Sasanki, Hynka i Łopuszańską[3]. Są one uruchamiane jako tzw. "wtyczki", nie są oznaczone w rozkładzie jazdy. 12 października 2014 roku linia została przedłużona al. Jana Pawła II i ul. Świętokrzyską na pętlę Emilii Plater w związku z koniecznością uwolnienia krawędzi na krańcu Dworzec Centralny dla autobusów kolejowej komunikacji zastępczej[4]. 9 lutego 2015 roku został uruchomiony zespół Pomnik Lotnika na trasie linii "504" – od tego dnia autobusy zatrzymują się na nim w obu kierunkach[5].

27 czerwca 2016, po dwóch latach przerwy, ponownie wróciła na kraniec przy Dworcu Centralnym.

Od 29 marca 2017, czyli od rozpoczęcia budowy Południowej Obwodnicy Warszawy na Natolinie, linia kursuje na trasie zmienionej, przez ul. Lanciego w kierunku Dworca Centralnego.

9 listopada 2018 roku, w związku z zamknięciem dla ruchu skrzyżowania ulic Płaskowickiej oraz Lanciego, zmieniono trasę linii "504". Od tego momentu, linia, dojeżdżając do skrzyżowania ul. Stryjeńskich oraz ul. Belgradzkiej jedzie prosto, do ronda na rogu ul. Płaskowickiej, Stryjeńskich oraz Dereniowej, gdzie wraca na swoją podstawową trasę[6].

Trasa podstawowa

ostatnio zmieniana 9 listopada 2018 roku

Ulice

Osiedle Kabatyal. Komisji Edukacji NarodowejWąwozowaStryjeńskichDereniowaCiszewskiegoPileckiegoPuławskaRzymowskiegoMarynarskaSasankiŻwirki i WiguryRaszyńska – (powrót: RaszyńskaKrzyckiegoŻwirki i Wigury) – Aleje Jerozolimskieal. Jana Pawła IIDworzec Centralny (powrót: Dworzec CentralnyEmilii PlaterAleje Jerozolimskie)

Przystanki

UWAGA! Od dnia 17 marca 2020 roku, z powodu pandemii koronawirusa, w celu ograniczenia kontaktów dotykowych, tymczasowo wszystkie przystanki na trasie linii ,,504" mają charakter stały.
K1.gif Osiedle Kabaty
S.gif Metro Kabaty
S.gif Mielczarskiego
S.gif Rybałtów
S.gif Małej Łąki
S.gif Osiedle Wyżyny
S.gif Stryjeńskich
S1.gif Stryjeńskich
S2.gif Warchałowskiego
S.gif Miklaszewskiego
S.gif Malinowskiego
S.gif Centrum Onkologii
S.gif Poleczki
S.gif Gotarda
S.gif Rondo Unii Europejskiej
Ż.gif Postępu
S.gif PKP Służewiec
S.gif Sasanki
S.gif Novotel
S.gif Rakowiec
Ż.gif Uniwersytet Medyczny
S.gif Banacha-Szpital
S.gif Pomnik Lotnika
S.gif Plac Zawiszy
S1.gif Dworzec Centralny
K2.gif Dworzec Centralny

Wybrane kursy:
K1.gif Natolin Północny
S2.gif Braci Wagów
S2.gif Stryjeńskich
...
S2.gif PKP Służewiec
S2.gif Sasanki
S2.gif Hynka
K2.gif WKD Raków

Galeria

Przypisy

Linki zewnętrzne

Linie autobusowe przyspieszone całodzienne ZTM

Kursujące: 500501502503504507509511512514516517518519520521522523525527
Zlikwidowane: 483505506508510513515524575