Warszawikia

Zapraszamy do dyskusji na temat zmiany skórki (o tutaj).

CZYTAJ WIĘCEJ

Warszawikia
Advertisement
Warszawikia
46 Czas jazdy (min):
min – max
32 – 37
Częstotliwość: (szczyt – poza – dni wolne)
co 1015- minut

Schemat historycznych tras linii 46 (powiększ)

Czterdziestka szóstka w al. Jana Pawła II (2012)

46historyczna linia tramwajowa okresowa, która kursowała na trasie z Piasków na Kielecką.

Historia

Czterdziestka szóstka na pętli Cmentarz Wolski (2003)

Linię "46" po raz pierwszy uruchomiono 5 października 1998 roku w celu wspomożenia linii 26 i 32, kursowała wówczas na trasie z Annopolu przez Odrowąża, 11 Listopada, Most Śląsko-Dąbrowski i al. Solidarności na Cmentarz Wolski, a od 1999 roku do Osiedla Górczewska. W międzyczasie, w okresie Wszystkich Świętych 1998 roku kursowała między Cmentarzem Wolskim a Dworcem Wschodnim. Bez większych zmian, będąc jedynie zawieszaną na wakacje i ferie, dotrwała do 2 stycznia 2006 roku, kiedy to w wyniku optymalizacji ruchu tramwajowego została zlikwidowana.

Na tory linia "46" powróciła 16 czerwca 2007 roku w związku z remontem torowiska w Alejach Jerozolimskich, wyruszyła na trasę z Cmentarza Wolskiego na Ratuszową z zadaniem wsparcia komunikacji tramwajowej na najbardziej obciążonym odcinku. Po zakończeniu remontu linię przedłużono przez ul. Targową na Aleje Jerozolimskie i skierowano na Plac Narutowicza. Z Alej wycofano ją jednak w 2008 roku i skierowano od obsługi trasy między Ratuszową a DT Wola, którą to trasę 10 października 2009 roku wydłużono na Cmentarz Wolski. Dnia 22 listopada 2010 roku skierowano ją na pętlę Dworzec Wschodni (Kijowska). Dnia 2 kwietnia 2011 roku została zawieszona, a ostatecznie likwidacji uległa 17 października 2011 roku.

Linia "46" została uruchomiona kolejny raz 21 marca 2012 roku, kiedy to w wyniku wyłączenia z ruchu stacji metra Świętokrzyska okazało się, że podaż miejsc w kierunku północ-południe w al. Jana Pawła II jest niewystarczająca. Zarząd Transportu Miejskiego dnia podjął decyzję o uruchomieniu dodatkowej linii na trasie PiaskiKielecka. Kursowała ona do zakończenia prac, a jej ostatnim dniem funkcjonowania był 6 kwietnia 2012 roku.

Czterdziestka szótka na pętli Piaski (2012)

Ostatnia trasa

z 6 kwietnia 2012 roku

Ulice

PiaskiBroniewskiegoal. Jana Pawła IIChałubińskiegoal. NiepodległościRakowieckaKielecka

Przystanki

K1.gif Piaski
S.gif Piaski
S.gif Duracza
S.gif Park Olszyna
S.gif Włościańska
S.gif Sady Żoliborskie
S.gif Plac Grunwaldzki
S.gif Rondo Radosława
S.gif Rondo Radosława
S.gif Stawki
S.gif Anielewicza
S.gif Nowolipki
S.gif Kino Femina
S.gif Hala Mirowska
S.gif Rondo ONZ
S.gif Dworzec Centralny
S.gif Koszykowa
S.gif Nowowiejska
S.gif GUS
S.gif Biblioteka Narodowa
S.gif Metro Pole Mokotowskie
S.gif Kielecka
K2.gif Kielecka

Galeria

Linki zewnętrzne

Advertisement