Warszawikia
Advertisement
Warszawikia

Jelcz PR110, o numerze taborowym 5628 na trasie linii 451 (kadr z filmu „Alternatywy 4”).

451historyczna linia autobusowa przyśpieszona okresowa, której ostatnia trasa wiodła z Dworca Centralnego na Natolin Północny. Przez całe pięć lat istnienia obsługę linii zapewniała zajezdnia autobusowa Woronicza.

Historia

Linia „451” uruchomiona została w dniu 29 września 1980 roku najpierw jako linia szczytowa i połączyła centrum z Ursynowem Południowym. Trasa poprowadzona została nowymi ulicami tego osiedla - Dereniową i Cynamonową. Od 12 stycznia 1983 roku już jako linia całodzienna, kursująca we wszystkie dni w tygodniu pojechała wydłużoną trasą nowowybudowanymi ulicami Dereniową i Płaskowickiej do nowej pętli na Natolinie. Ostatnim dniem kursowania linii był 30 września 1985 roku. Dzień później linię przenumerowano na „504”, z uwagi na to że była to linia całotygodniowa, a numeracja na 4xx pozostała dla linii okresowych.

Ostatnia trasa

z 30 września 1985 roku

Ulice

Dworzec Centralny (Poziom -1)al. Jana Pawła II (powrót: al. Jana Pawła IIZłotaEmilii PlaterDworzec Centralny (Poziom -1)) – Chałubińskiegoal. NiepodległościPuławskaPileckiegoCiszewskiegoCynamonowaGandhiDereniowaPłaskowickiejNatolin Północny

Przystanki

K1.gif Dworzec Centralny
S.gif Dworzec Centralny
S.gif Koszykowa
S.gif Nowowiejska
S.gif GUS
S.gif SGH
S.gif Odyńca
S.gif Wierzbno
S.gif Aleja Lotników
S.gif Herbsta
S.gif Dereniowa
S.gif Magellana
S.gif Polinezyjska
S.gif Miklaszewskiego
S.gif Stryjeńskich
S.gif Braci Wagów
K2.gif Natolin Północny

Ciekawostki

  • W lutym 1983 roku linia „451” odegrała kultową rolę w filmie Alternatywy 4 Stanisława Barei, gdzie Docent Furman w Jelczu PR110 został nazwany „Kapusiem”.

Linki zewnętrzne

Advertisement