Warszawikia

Zapraszamy do dyskusji na temat zmiany skórki (o tutaj).

CZYTAJ WIĘCEJ

Warszawikia
Advertisement
Warszawikia

Schemat historycznych tras linii 45 (powiększ)

Czterdziestka piątka na ul. Filtrowej, 15.06.2008

45historyczna linia tramwajowa zwykła okresowa, która kursowała na trasie z Wiatracznej na Plac Narutowicza.

Historia

Linia "45" powstała 1 września 1998 roku i połączyła pętlę Potocka z Placem Narutowicza przez Mickiewicza, Marszałkowską i Nowowiejską. Linia powstała w wyniku przekształcenia linii 31 i w godzinach szczytu miała wzmacniać przepełnioną linię 15. Była linią okresową zawieszaną na wakacje, istniała do 23 kwietnia 2001 roku, kiedy to trasę przejęła linia 36. Powróciła na tory 1 kwietnia 2004 roku na trasie z Potockiej przez Popiełuszki, Okopową, Towarową i Grójecką na Banacha, uległa likwidacji w 2006 roku w ramach optymalizacji układu tramwajowego.

Następnie kursowała trzykrotnie jako linie cmentarna w 2006, 2007 i 2008 roku między Hutą (potem Metrem Młociny) a Placem Narutowicza. W 2010 roku powróciła na tory ze zmienionym oznaczeniem – C2. Linia "45" kursowała ponadto w dniach od 14 do 21 czerwca oraz od 23 do 31 sierpnia 2008 roku, mając rekompensować zamknięcie dla ruchu tramwajowego ul. Nowowiejskiej od al. Niepodległości do pl. Zbawiciela. Kursowała wówczas z pętli Okęcie trasą przez al. Krakowską, Grójecką, Filtrową, Krzywickiego, Nowowiejską, al. Niepodległości i Rakowiecką do pętli Kielecka.

Ponownie jednak uruchomiono ją 29 czerwca 2013 roku, by w dni powszednie w godzinach szczytu dodatkowo wzmacniała komunikację w ciągu Alej Jerozolimskich, kursując z częstotliwością co 10 minut na trasie WiatracznaAleje JerozolimskieGrójeckaPlac Narutowicza w związku z remontem mostu średnicowego. Kursowała do 30 sierpnia 2013 roku.

Ostatnia trasa

z 30 sierpnia 2013 roku

Ulice

Plac NarutowiczaGrójeckaAleje JerozolimskieMost Poniatowskiegoal. Poniatowskiegoal. WaszyngtonaWiatraczna

Przystanki

K1.gif Plac Narutowicza
S.gif Ochota-Ratusz
S.gif Plac Zawiszy
S.gif Plac Starynkiewicza
S.gif Dworzec Centralny
S.gif Centrum
S.gif DH Smyk
S.gif Muzeum Narodowe
S.gif Most Poniatowskiego
S.gif Rondo Waszyngtona
S.gif Berezyńska
S.gif Park Skaryszewski
S.gif Kinowa
S.gif Grenadierów
K2.gif Wiatraczna

Linki zewnętrzne

Advertisement