Warszawikia
Advertisement
Warszawikia

Schemat historycznych tras linii 43 (powiększ)

43historyczna linia tramwajowa okresowa, która kursowała na trasie z Ratuszowej-Zoo na Plac Narutowicza.

Historia

Linię "43" uruchomiono 5 października 1998 roku na trasie z Żerania FSO przez Jagiellońską, Ratuszową, Targową, al. Solidarności, Młynarską, Obozową, Dywizjonu 303, Radiową oraz Powstańców Śląskich na Nowe Bemowo. Uruchomiono ją w celu wspomożenia w godzinach szczytu linii 13 i 21. Kursowała tylko w dni robocze, na czas wakacji była zawieszana. W 2001 roku została tymczasowo przeniesiona od al. Solidarności przez al. Jana Pawła II na pętlę Potocka, a trzy miesiące później linię zlikwidowano i przekształcono w 23 z jednoczesnym skróceniem trasy do Czynszowej.

Dnia 17 listopada 2006 roku ponownie uruchomiono linię "43" na trasie Placu Narutowicza przez Aleje Jerozolimskie i Targową na Ratuszową-Zoo w celu wspomożenia linii 25 podczas remontu tunelu Średnicowego i al. Zielenieckiej. Po zakończeniu prac Zarząd Transportu Miejskiego zamierzał zlikwidować linię, jednak w wyniku jej wysokiej popularności wśród warszawiaków postanowiono ją zachować. Od 16 czerwca 2007 roku linia była zawieszona, a 1 października ostatecznie zlikwidowano ją, zastępując linią 46.

Ostatnia trasa

z 15 czerwca 2007 roku

Ulice

Ratuszowa-ZooJagiellońskaRatuszowaTargowaal. Zielenieckaal. PoniatowskiegoMost PoniatowskiegoAleje JerozolimskieGrójeckaPlac Narutowicza

Przystanki

K1.gif Ratuszowa-Zoo
S.gif Dworzec Wileński
S.gif Ząbkowska
S.gif Kijowska
S.gif Aleja Zieleniecka
S.gif Rondo Waszyngtona
S.gif Most Poniatowskiego
S.gif Muzeum Narodowe
S.gif DH Smyk
S.gif Centrum
S.gif Dworzec Centralny
S.gif Plac Starynkiewicza
S.gif Plac Zawiszy
S.gif Daleka
K2.gif Plac Narutowicza

Linki zewnętrzne

Advertisement