42 Czas jazdy (min):
min – max
23 – 25
Częstotliwość: (szczyt – poza – dni wolne)
co 10-12-- minut

Schemat historycznych tras linii 42 (powiększ)

Wewnętrzna dekoracja liniowa czterdziestki dwójki

42historyczna linia tramwajowa zwykła okresowa, która kursowała na trasie z Cmentarza Wolskiego na Rogalińską.

Historia

Linia „42” powstała 2 września 1985 roku jako linia szczytowa łącząca Żerań FSO przez Jagiellońską, Most Gdański i Marchlewskiego, Prostą oraz Kasprzaka z pętlą Osiedle Wolska.

Od 1988 co roku była zawieszana na okres wakacyjny, zaś w 1990 została zlikwidowana w związku z likwidacją torowiska w al. Prymasa Tysiąclecia. Uruchomiona została ponownie 1 września 1992 roku na trasie z Żerania FSO podobną trasą, tylko dłuższą przez Wolską i Powstańców Śląskich na Osiedle Górczewska. Powstała w wyniku połączenia linii 11 i 21.

W 1996 linię „42” skierowano z Osiedla Górczewska przez ul. Towarową na Aleje Jerozolimskie do pętli Aleja Zieleniecka. W 1997 linia została zlikwidowana i przekształcona w linię „8”.

W latach 1997-2004 linia "42" kursowała jako linia cmentarna na trasie z Annopola, a od 1998 roku z Żerania Wschodniego koło Cmentarza Bródnowskiego przez al. Solidarności, Okopową i Broniewskiego koło Cmentarza Wawrzyszewskiego pod Hutę. W 2005 roku linia nie została ponownie uruchomiona.

Po raz kolejny linię "42" uruchomiono 11 lipca 2009 roku na trasie z Cmentarza Wolskiego przez Wolską, Okopową i Prostą na Rogalińską w celu ułatwienia dojazdu z Wolskiej do węzła Okopowa.

Linię zlikwidowano 3 sierpnia 2009 roku w związku z piątym etapem remontu trasy W-Z, zastępując ją przywróconą linią 26.

Ostatnia trasa

z 2 sierpnia 2009 roku

Ulice

Cmentarz WolskiWolskaal. SolidarnościOkopowaProstaKasprzakaSkierniewickaRogalińska

Przystanki

K1.gif Cmentarz Wolski
S.gif Sowińskiego
S.gif Reduta Wolska
S1.gif Cmentarz Prawosławny
S.gif Elekcyjna
S.gif Osiedle Wolska
S.gif Sokołowska
S.gif Płocka
S.gif DT Wola
S.gif Okopowa
S.gif Muzeum Powstania Warszawskiego
S.gif Rondo Daszyńskiego
S.gif Karolkowa
S.gif Szpital Wolski
K2.gif Rogalińska

Linki zewnętrzne