Warszawikia
Advertisement
Warszawikia
412 Czas jazdy (min):
min – max
33 – 39
Częstotliwość: (szczyt – poza – dni wolne)
co 20-- minut
Poprzednie trasy
— 02.01.1996 – uruchomienie —
Siostrzane projekty
Następujące polskie Wikie mają artykuł na ten temat:
Marki Wikia

412linia autobusowa przyspieszona okresowa (rozkład jazdy), która kursuje na trasie z Grodziska na Dworzec Wschodni (Kijowska). Linię obsługuje zajezdnia autobusowa Stalowa.

Historia

Linia została uruchomiona dnia 2 stycznia 1996 roku, w wyniku postulatów pasażerów o przywrócenie w al. Niepodległości autobusów o charakterze przyspieszonym. Połączyła ona Emilii Plater ulicami Świętokrzyską, al. Jana Pawła II, Chałubińskiego, al. Niepodległości, Puławską, Doliną Służewiecką, al. Komisji Edukacji Narodowej, Surowieckiego, Romera, Herbsta, Pileckiego, Ciszewskiego, Cynamonową, Płaskowickiej, Lanciego, Belgradzką i Rosoła (z powrotem przez RosołaPłaskowickiejCynamonowa) z krańcem Natolin-Kabaty. W październiku 1996 roku dokonano drobnej korekty trasy na Ursynowie, kiedy wycofano autobusy z ul. Pileckiego i skierowano je na równoległy odcinek al. Komisji Edukacji Narodowej. Dnia 6 stycznia 1997 roku przedłużono linię ulicami Rosoła i Wąwozową do krańca zbiorczego Metro Kabaty. Dnia 8 lipca 1999 przedłużono linię na pętlę Osiedle Kabaty. Linia została zlikwidowana dnia 1 sierpnia 2001 w związku z uruchomieniem linii 179.

Linia "412" została ponownie uruchomiona dnia 9 marca 2015 roku, po oddaniu do użytku centralnego odcinka II linii metra i kursuje tylko w godzinach szczytu, z częstotliwością co 15 minut, na jednokierunkowej trasie z Gilarskiej przez Rolanda, Codzienną, Młodzieńczą, Radzymińską i al. Solidarności na Dworzec Wileński, przejmując w ten sposób część kursów linii 512[1]. Dnia 1 września 2015 roku linia została wycofana z Zacisza i skierowana na Targówku od ul. Młodzieńczej przez ul. Kondratowicza do przystanku Świętego Wincentego.

1 marca 2019 trasa linii została wydłużona aż do Ronda Żaba, w celu poprawy komunikacji na Bródnie i Targówku.

28 września 2019 w związku z otwarciem 3 stacji wschodniego odcinka II linii metra linia została połączona z linią E-7 i wydłużona do relacji GrodziskDworzec Wileński.

4 stycznia 2020 roku w związku z skierowaniem linii 140, 340 i 738 do Metra Trocka, linia została wydłużona przez ul. Targową i ul. Kijowską do pętli Dworzec Wschodni (Kijowska).

Trasa podstawowa

ostatnio zmieniana 4 stycznia 2020 roku

Ulice

GrodziskBerensona – OknickaLewandówBerensona - Głębocka - Toruńska - Marki: Al. Piłsudskiego - Ząbki: Radzymińska – Warszawa: RadzymińskaTargowaKijowskaDworzec Wschodni (Kijowska)

Przystanki

K1.gif Grodzisk
Ż.gif Chudoby
Ż.gif Oknicka
S.gif Osiedle Lewandów II
Ż.gif Internetowa
S.gif Grodzisk
S.gif Grodzisk-Kościół
S.gif Okrągła
Ż.gif Sieczna
Ż.gif Podwójna
S2.gif Osiedle Lewandów I
S.gif Jesiennych Liści
Ż.gif Geodezyjna
G.gif Ząbki:
S.gif Wolności
G.gif Warszawa:
S.gif Młodzieńcza
S.gif Piotra Skargi
S.gif Dworzec Wileński
S.gif Kijowska
S1.gif Dworzec Wschodni (Kijowska)
K2.gif Dworzec Wschodni (Kijowska)

Przypisy

Linki zewnętrzne

Advertisement