Warszawikia

Zapraszamy do dyskusji na temat zmiany skórki (o tutaj).

CZYTAJ WIĘCEJ

Warszawikia
Advertisement
Warszawikia
41 Czas jazdy (min):
min – max
62 – 64
Częstotliwość: (szczyt – poza – dni wolne)
co 812 minut

Schemat historycznych tras linii 41 (powiększ)

Czterdziestka jedynka w al. Jana Pawła II (2009)

Czterdziestka jedynka na ul. Wołoskiej (2013)

Czterdziestka jedynka wjeżdża na Most Gdański od strony ul. Słomińskiego (2014)

Czterdziestka jedynka na przystanku Biblioteka Narodowa (10 czerwca 2015)

Czterdziestka jedynka na przystanku Nowowiejska (3 czerwca 2016)

Czterdziestka jedynka na pętli Woronicza (2013

41linia tramwajowa okresowa (rozkład jazdy), która kursuje z Żerania Wschodniego na PKP Służewiec. Linię obsługują zajezdnia tramwajowa Mokotów i zajezdnia tramwajowa Żoliborz.

Historia

Linię "41" uruchomiono 2 września 1985 roku w wyniku przekształcenia linii 21-bis w związku ze zmianą numeracji linii tramwajowych. Kursowała tylko w dni robocze kiedyś kursowała na trasie z Żerania FSO Jagiellońską, Targową, Kijowską i Kawęczyńską w kierunku pętli Kawęczyńska-Bazylika. Została zlikwidowana w 1996 roku, a w jej miejsce uruchomiono linię autobusową 302. Później linia "41" była uruchamiana tylko w okresie Wszystkich Świętych jako linia cmentarna, kursowała w latach 1997-2004 i 2006-2007 z Cmentarza Wolskiego przez Wolską, Skierniewicką, Prostą, Chałubińskiego i Aleją Niepodległości do pętli Kielecka.

23 września 2006 roku linia została uruchomiona tylko na ten dzień jako linia dowozowa na koncert zespołu Duran Duran, kursowała na trasie WoroniczaWyścigi co około 9 minut w ramowych godzinach od 15:00 do 19:00. Od 15 marca 2009 roku linia "41" zastępowała zawieszoną i później zlikwidowaną w związku z remontem torowiska na trasie W-Z linię 2 na odcinku Żerań WschodniDworzec Gdański – w godzinach przedpołudniowych tramwaje zjeżdżały z Mostu Gdańskiego wprost na Słomińskiego do stacji metra Dworzec Gdański wracając Stawkami, natomiast w godzinach popołudniowych zjeżdżały z mostu na Międzyparkową i Stawkami oraz Słomińskiego dojeżdżały do stacji metra Dworzec Gdański. Po zawieszeniu linii 36 wydłużono ją tymczasowo do pętli Metro Marymont, jednak ostatecznie uległa likwidacji 1 lipca 2010 roku.

Linia została ponownie uruchomiona 27 kwietnia 2013 roku wraz z likwidacją linii 16, kursując w dni powszednie w godzinach od 6:00 do 20:00 na trasie z Woronicza przez ulice Wołoską, Boboli, Rakowiecką, al. Niepodległości, Chałubińskiego, al. Jana Pawła II, Słomińskiego, Most Gdański, Starzyńskiego, Odrowąża, Matki Teresy z Kalkuty, Rembielińską i Annopol na Żerań Wschodni. Od razu jednak została zawieszona w związku z przebudową torowiska u zbiegu Alej Jerozolimskich z al. Jana Pawła II, wobec czego po raz pierwszy na tory wyjechała 6 maja.

Od 7 stycznia 2014 roku na trasie linii "41" po raz pierwszy wprowadzono innowacyjny sposób "zmiany numeru linii" w trakcie jazdy. Wybrane poranne kursy kursowały standardową trasą do Ronda Radosława, gdzie na przystanku następuje szybka zmiana numeru i oznakowania linii na "17" – dzięki temu w praktyce funkcjonować zaczęła "trasa wydłużona" linii aż do Służewca zamiast do Woronicza[1].

4 lipca 2016 roku linia została zawieszona na czas wakacji, jednakże, w związku z rozpoczęciem modernizacji ul. Marynarskiej oraz skierowaniem linii 17 oraz 18 do pętli Woronicza i brakiem miejsca do zawracania, linia 41 pozostała zawieszona na czas modernizacji ul. Marynarskiej. Po przywróceniu kursowania tramwajów w ciągu ul. Marynarskiej i przywróceniu tras podstawowych linii 17 oraz 18, linia 41 nie została przywrócona – stało się to dopiero 4 marca 2019 roku, kiedyto rozpoczeto budowę II linii metra na Bródnie, od tego czasu linia 41 kursuje na trasie z Żerania Wschodniego na PKP Służewiec.

Trasa podstawowa

ostatnio zmieniana 4 marca 2019 roku

Ulice

Żerań WschodniAnnopolRembielińskaOdrowążaStarzyńskiegoMost GdańskiSłomińskiegoal. Jana Pawła IIChałubińskiegoal. NiepodległościRakowieckaBoboliWołoskaMarynarskaPKP Służewiec

Przystanki

K1.gif Żerań Wschodni
S.gif Faradaya
S.gif Odlewnicza
S.gif Inowłodzka
S.gif Toruńska
S.gif Kondratowicza
S.gif Poborzańska
S.gif Rembielińska
S.gif Julianowska
S.gif Budowlana
S.gif Pożarowa
S.gif Staniewicka
S.gif Rondo Żaba
S.gif Namysłowska
S.gif Rondo Starzyńskiego
S.gif Rondo Starzyńskiego
S.gif Wybrzeże Helskie
S.gif Most Gdański
S.gif Park Traugutta
S.gif Dworzec Gdański
S.gif Baseny Inflancka
S1.gif Rondo Radosława
S.gif Rondo Radosława
S.gif Stawki
S.gif Anielewicza
S.gif Nowolipki
S.gif Kino Femina
S.gif Hala Mirowska
S.gif Rondo ONZ
S.gif Dworzec Centralny
S.gif Koszykowa
S.gif Nowowiejska
S.gif GUS
S.gif Biblioteka Narodowa
S.gif Metro Pole Mokotowskie
S.gif Kielecka
S.gif Rakowiecka-Sanktuarium
S.gif Kulskiego
S.gif Wołoska-Szpital
S.gif Wołoska
S.gif Woronicza
S.gif Konstruktorska
S.gif Domaniewska
S.gif Rondo Unii Europejskiej
S.gif Postępu
S.gif Wynalazek
S1.gif PKP Służewiec
K2.gif PKP Służewiec

Przypisy

Linki zewnętrzne

Advertisement