Warszawikia
Advertisement
Warszawikia
407 Czas jazdy (min):
min – max
23 – 25
Częstotliwość: (szczyt – poza – dni wolne)
co 8-- minut

407historyczna linia autobusowa przyspieszona okresowa, która kursowała na trasie z Emilii Plater na Gocław. Linię obsługiwały zajezdnia autobusowa Ostrobramska i zajezdnia autobusowa Kleszczowa.

Historia

Po raz pierwszy linia „407” została uruchomiona 11 października 1990 roku na trasie z Bemowa-Lotniska przez Powstańców Śląskich, Górczewską, al. Solidarności, Marszałkowską i Aleje Jerozolimskie na Plac Trzech Krzyży, powstała w wyniku przekształcenia linii „366”. Linia przyjęła się, wobec czego w sierpniu 1991 roku przekształcono ją w „171” i zlikwidowano.

Po raz drugi linię „407” uruchomiono 1 sierpnia 1992 roku z połączenia linii „166” i „309” w związku z otwarciem linii tramwajowej na Powstańców Śląskich i Górczewskiej. Biegła wówczas z osiedla Górczewska przez Lazurową, Człuchowską, Powstańców Śląskich, Górczewską, Płocką, Kasprzaka, Towarową, Aleje Jerozolimskie, Marszałkowską, Spacerową i Sobieskiego na Stegny. Z drobnymi korektami trasy dotrwała do 2002 roku, kiedy została przekształcona w „501”.

Po raz trzeci linię „407” uruchomiono 22 listopada 2006 roku na trasie z CH Arkadia przez most Gdański, Świętego Wincentego i Głębocką na Skarbka z Gór. Po około roku funkcjonowania, 1 września 2007 roku, została przekształcona w linię „527”.

Po raz czwarty linia „407” została uruchomiona 12 lutego 2007 roku w wyniku przekształcenia linii „E-5” z dodaniem kilku przystanków na trasie. 11 czerwca 2011 roku została zawieszona przy rozpoczęciu budowy centralnego odcinka II linii metra, została zastąpiona przez linię „507”, którą skrócono do Dworca Centralnego, a linii „407” nie przywrócono po zakończeniu budowy.

Ostatnia trasa

z 10 czerwca 2011 roku

Ulice

Emilii PlaterEmilii PlaterAleje JerozolimskieMost Poniatowskiegoal. Poniatowskiegoal. WaszyngtonaSaskaEgipskaBora-KomorowskiegoGocław

Przystanki

K1.gif Emilii Plater
S.gif Dworzec Centralny
S.gif Centrum
S.gif Muzeum Narodowe
S.gif Rondo Waszyngtona
S.gif Stacja Krwiodawstwa
S.gif Saska
S.gif Afrykańska
S.gif Abrahama
S.gif Bora-Komorowskiego
S.gif Horbaczewskiego
K2.gif Gocław

Linki zewnętrzne

Advertisement