Warszawikia

Zapraszamy do dyskusji na temat zmiany skórki (o tutaj).

CZYTAJ WIĘCEJ

Warszawikia
Advertisement
Warszawikia
404 Czas jazdy (min):
min – max
32 – 48
Częstotliwość: (szczyt – poza – dni wolne)
co 15-20 minut

Autobus linii 404 w alei Prymasa Tysiąclecia (2008)

404historyczna linia autobusowa przyspieszona okresowa, która kursowała na trasie z Tarchomina na Plac Narutowicza. Linię obsługiwała zajezdnia autobusowa Woronicza.

Historia

Linię uruchomiono po raz pierwszy 6 grudnia 1976 roku, na trasie z Kieleckiej przez al. Niepodległości, al. Wilanowską, ul. Dominikańską i Nowoursynowską do pętli Ursynów SGGW-AR. 10 lipca 1978 roku linię skierowano od al. Niepodległości ulicami Puławską i Wałbrzyską do ul. Nowoursynowskiej wzdłuż nowych osiedli. 30 lipca 1981 roku przekształconą ją w linię zwykłą okresową 382.

Ponowne uruchomienie linii miało miejsce 6 marca 1991 roku. Była linią jednokierunkową łączącą Osiedle Ostrobramska z Centrum przez Trasę Łazienkowską, wracając Alejami Jerozolimskimi. Bez większych zmian w trasie oprócz tych ułatwiających przesiądkę w metro 23 września 2002 roku linię zlikwidowano, a większą część jej trasy przejęła linia 515.

Proponowane przez ZTM zmiany przy otwarciu Mostu Północnego

Linię "404" w ostatnim kształcie uruchomiono 4 października 2004 roku w związku z potrzebą zwiększenia oferowanej podaży miejsc na linii 186 w relacji TarchominOchota i połączyła ona owe tereny przez ul. Światowida, ul. Modlińską, Trasę Armii Krajowej, ul. Bitwy Warszawskiej 1920 i ul. Grójecką. 1 września 2009 linia została zlikwidowana i zastąpiona wzmocnionym i skróconym z Metra Wilanowska na Szczęśliwice kursami linii 186.

Zarząd Transportu Miejskiego zapowiadał powrót linii na trasę w związku z otwarciem Mostu Północnego - miała ona kursować jednokierunkowo na trasie NowodworyMetro Młociny zatrzymując się jedynie na przystankach Nowodwory, Stefanika, Mehoffera i Tarchomin. Ostatecznie jednak zrezygnowano z tego pomysłu, a zamiast uruchomienia linii 404 zmieniono trasy linii E-4 i E-8.

Ostatnia trasa

z 19 czerwca 2009 roku

Ulice

TarchominŚwiętosławskiegoŚwiderskaMehofferaŚwiatowida (powrót: ŚwiatowidaŚwiętosławskiegoTarchomin) – MyśliborskaObrazkowaModlińskamost Grota-Roweckiegoal. Armii Krajowejal. Prymasa TysiącleciaBitwy Warszawskiej 1920 rokuGrójeckaPlac Narutowicza

Przystanki

K1R.gif Tarchomin
S2R.gif Pancera
S2R.gif Mehoffera
S2R.gif Tarchomin
R2.gif
S.gif Myśliborska
S.gif Porajów
S.gif Konwaliowa
S.gif Osiedle Potok
S.gif Park Kaskada
S.gif Park Olszyna
S.gif Obozowa
S.gif Osiedle Wolska
S.gif PKP Kasprzaka
S.gif Rondo Zesłańców Syberyjskich
S.gif Bitwy Warszawskiej 1920
S.gif Kino Ochota
S1.gif Plac Narutowicza
K2.gif Plac Narutowicza

Linki zewnętrzne

Advertisement