Warszawikia

Zapraszamy do dyskusji na temat zmiany skórki (o tutaj).

CZYTAJ WIĘCEJ

Warszawikia
Advertisement
Warszawikia
Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy linii tramwajowej zwykłej. Zobacz też: linia tramwajowa nocna 40.
40 Czas jazdy (min):
min – max
22 – 22
Częstotliwość: (szczyt – poza – dni wolne)
co 815- minut

Schemat trasy linii 40 (powiększ)

Czterdziestka na ul. Budowlanej
(Dzień Wszystkich Świętych, 2009)

Czterdziestka w al. Solidarności (2012)

Czterdziestka na Nowym Bemowie (2012)

Czterdziestka w al. Reymonta (2012)

40linia tramwajowa zwykła okresowa (rozkład jazdy), która kursuje na trasie Rondo Daszyńskiego - Czumy. Linię obsługuje zajezdnia tramwajowa Wola.

Historia

Linia „40” została utworzona w 1992 roku jako linia cmentarna i kursowała na trasie z Annopolu przez Rembielińską, Budowlaną, Odrowąża, Starzyńskiego, Most Gdański, Słomińskiego, Okopową, al. Solidarności oraz Wolską na pętlę Cmentarz Wolski tylko między 31 października a 2 listopada. Od tego czasu kursowała co roku, jedyne zmiany trasy miały miejsce w 1997 roku, kiedy to z powodu remontu Mostu Gdańskiego trasę poprowadzono ul. 11 Listopada, Mostem Śląsko-Dąbrowskim oraz al. Solidarności, oraz w latach 2006-2007, kiedy to bieg linii wydłużono do Żerania Wschodniego. Po raz ostatni wyruszyła na trasę w 2009 roku, a w kolejnych latach została zastąpiona linią C1.

W kolejnych latach linia „40” kursowała w dniach 14-15 czerwca 2008 roku z okazji imprezy „BMW Sauber F1 Team Pit Lane Park” na trasie z Alei Zielenieckiej przez Most Poniatowskiego, Aleje Jerozolimskie, Towarową, Młynarską, Powstańców Śląskich przy lotnisku Bemowo (gdzie odbywała się impreza) i następnie przez Broniewskiego, Słomińskiego, Most Gdański i Odrowąża na Żerań Wschodni.

Linia „40” została ponownie uruchomiona 7 maja 2012 roku jako linia uzupełniającą w związku z zawieszeniem kursowania linii „18” i „35”, spowodowanego zamknięciem ul. Marszałkowskiej w związku z budową stacji metra Świętokrzyska. Linia została uruchomiona na krętej trasie z Nowego Bemowa przez Broniewskiego, Most Gdański, Jagiellońską, Most Śląsko-Dąbrowski, al. Solidarności i Młynarską na Koło. Kursowała do 17 września 2012 roku, kiedy to po przywróceniu ruchu na ul. Marszałkowskiej uległa likwidacji.

Kolejny raz linia „40” kursowała od 18 do 31 sierpnia 2014 roku w celu zwiększenia podaży miejsc na ciągu al. Solidarności po tym, jak wycofano z niego jednokierunkowo linie 23 i 26 w związku z pracami torowymi na odcinku RatuszowaTargowa11 Listopada.

Kolejny raz "40" kursowała od 9 do 13 marca 2020 roku w zamian za zawieszoną linię 11. Kursowała jednokierunkowo w porannym szczycie komunikacyjnym z Piasek przez Broniewskiego - al. Reymonta - Powstańców Śląskich - Połczyńska - Wolska - Skierniewicka - Prosta - al. Jana Pawła II - Broniewskiego na pętlę Piaski. W popołudniowym szczycie komunikacyjnym linia kursowała na takiej samej trasie, ale w drugą stronę.

Kolejne uruchomienie linii miało miejsce 26 czerwca 2021 roku w związku z remontem torowiska tramwajowego na pl. Bankowym.

Trasa podstawowa

ostatnio zmieniana 26 czerwca 2021 roku

Ulice

CzumyPowstańców Śląskich - PołczyńskaWolskaSkierniewickaProstaRondo Daszyńskiego

Przystanki

K1.gif Czumy
S1.gif Plac Kasztelański
S.gif Hala Wola
S.gif Synów Pułku
S.gif Ciepłownia Wola
S.gif Połczyńska Parking P+R
S.gif Fort Wola
S.gif Sowińskiego
S.gif Reduta Wolska
S.gif Elekcyjna
S.gif PKP Wola (Wolska)
S.gif Sokołowska
S.gif Płocka
S.gif Rogalińska
S.gif Szpital Wolski
S.gif Karolkowa
K2.gif Rondo Daszyńskiego

Linki zewnętrzne

Advertisement