Warszawikia

Zapraszamy do dyskusji na temat zmiany skórki (o tutaj).

CZYTAJ WIĘCEJ

Warszawikia
Advertisement
Warszawikia

369 historyczna linia autobusowa zwykła okresowa szczytowa, która kursowała na trasie z Wileńskiej na Suwalską.

Historia

Linia została uruchomiona 10 listopada 1969 roku na trasie z Dworca Wschodniego (Kijowska) przez Kijowską, Targową, Inżynierską, 11 Listopada i Świętego Wincentego na Cmentarz Bródnowski. Kursowała tylko w godzinach szczytu. 4 października 1970 roku linia zaczęła kursować również w niedziele, w godzinach 9-17, jednak już 1 listopada zlikwidowano kursy niedzielne.

13 marca 1972 roku linia została z jednej strony skrócona do Wileńskiej, a z drugiej została wydłużona do pętli przez ulice Kondratowicza i Łabiszyńską do pętli Suwalska w celu poprawy obsługi komunikacyjnej rozbudowującego się Bródna. Linia bez zmiany trasy przetrwała aż do 12 grudnia 1983 roku, kiedy została połączona z "338" w jedną, o numerze "469".

W 2019 roku, po otwarciu drugiej linii metra na Bródnie, planowano linię ponownie uruchomić, miała ona kursować na trasie z Bródno-Podgrodzia, przez Chodecką, Matki Teresy z Kalkuty, Świętego Wincentego i Borzymowską, na Metro Trocka. Ostatecznie jednak linię uruchomiono jako całotygodniową linię, o numerze 269, na dłuższej trasie, do Metra Targówek Mieszkaniowy.

Ostatnia trasa

z 12 grudnia 1983 roku

Ulice

WileńskaTargowa11 Listopada (powrót: 11 ListopadaRatuszowaInżynierskaWileńska) – Świętego WincentegoKondratowiczaŁabiszyńskaSuwalska (powrót: Łabiszyńska - ŁojewskaChodeckaKondratowicza)

Linki zewnętrzne

Advertisement