Warszawikia

Zapraszamy do dyskusji na temat zmiany skórki (o tutaj).

CZYTAJ WIĘCEJ

Warszawikia
Advertisement
Warszawikia

Autobus linii 359 na ul. Marszałkowskiej (2006)

359historyczna linia autobusowa zwykła okresowa, która kursowała na trasie z Dworca Centralnego do Międzylesia.

Historia

Linia "359" została uruchomiona, po raz pierwszy, dnia 20 stycznia 1966 roku na trasie z Redutowej przez ulice Wolską, Kasprzaka, Towarową i Grójecką na Plac Narutowicza. Dnia 12 stycznia 1967 roku przedłużono jej trasę na Ochocie do Wery-Kostrzewy, a dwa lata później została wydłużona w drugą stronę, w kierunku osiedla Nowe Jelonki do Wolskiej przez Redutową, Olbrachta i Boznańską. W tym samym roku przywrócono ją jednak na poprzednią trasę, jednocześnie wydłużając tam całotygodniową "155". Dnia 16 września 1979 roku linia została połączona z "167" i uległa likwidacji.

W listopadzie, po apelach mieszkańców rejonu ulic Olbrachta i Redutowej, skierowano ją na podobną trasę wraz z przedłużeniem jej od ul. Wery-Kostrzewy przez ulice Piękną, Myśliwiecką i Łazienkowską na Torwar. W 1980 roku została przekształcona w linię "459", ale w marcu 1981 roku ponownie ją uruchomiono, wydłużając ją dodatkowo od Redutowej przez ulice Górczewską, Ciołka, Obozową na Koło. W 1983 została ponownie zastąpiona przez "459", a w 1991 roku wyjechała na podobnej trasie do poprzedniego wcielenia, wraz z wydłużeniem do krańca Kierbedzia przez Łazienkowską, Czerniakowską, Chełmską, Bobrowiecką i Kierbedzia. Rok później skrócono ją ponownie na Torwar, a w 1999 roku do Redutowej. Dnia 6 maja 2002 roku linia została połączona z "159" i zlikwidowana.

Na ulice wyjechała jednak jeszcze w tym samym roku, ale na zupełnie innej trasie. Po otwarciu Trasy Siekierkowskiej skierowano ją z Dworca Centralnego przez ulice Emilii Plater, Aleje Jerozolimskie, Marszałkowską, Waryńskiego (obok stacji metra Politechnika, powrót odbywał się przez pl. Zbawiciela), Goworka, Spacerową, Gagarina, Czerniakowską, trasę i most Siekierkowski, Wał Miedzeszyński, Bronowską, Trakt Lubelski, Zwoleńską, Żegańską i al. Dzieci Polskich do Międzylesia. Linia została zlikwidowana dnia 1 września 2006 roku po połączeniu jej ze "119", zapewniając całotygodniowe połączenie Śródmieścia z Wawrem.

Ostatnia trasa

z dnia 31 sierpnia 2006

Ulice

Dworzec CentralnyEmilii PlaterAleje Jerozolimskie (powrót: Aleje Jerozolimskieal. Jana Pawła II) – MarszałkowskaWaryńskiegoGoworka (powrót: GoworkaPuławskaMarszałkowska) – SpacerowaGagarinaCzerniakowskaTrasa Siekierkowskamost SiekierkowskiWał MiedzeszyńskiBronowskaTrakt LubelskiZwoleńskaŻegańskaal. Dzieci PolskichMiędzylesie

Przystanki

K1.gif Dworzec Centralny
S.gif Centrum
S.gif Hoża
S.gif Plac Konstytucji
R1.gif
S2R.gif Metro Politechnika
S2R.gif DS Riviera
S1R.gif Plac Zbawiciela
S1R.gif Litewska
R2.gif
S.gif Plac Unii Lubelskiej
S.gif Spacerowa
S.gif Stępińska
S.gif Iwicka
S.gif Sielce
S.gif Chełmska
S.gif Aleja Witosa
Ż.gif POD Czerniaków
Ż.gif Małe Siekierki
Ż.gif Siekierki-Sanktuarium
S1.gif Most Siekierkowski
S.gif Narodowa
S.gif Kadetów
Ż.gif Wojsławicka
Ż.gif Kanał Nowe Ujście
S.gif Bronowska
S.gif Wodniaków
S.gif Kombajnistów
Ż.gif Zerzeń
S.gif Zwoleńska
S.gif Wiązana
S.gif Motylkowa
S.gif Żonkilowa
S1.gif Rogatkowa
S.gif PKP Międzylesie
S.gif Pożaryskiego
S.gif Bursztynowa-Szpital
Ż.gif Bielszowicka
S.gif Centrum Zdrowia Dziecka
K2.gif Międzylesie

Linki zewnętrzne

Advertisement