Warszawikia
Advertisement
Warszawikia

341historyczna linia autobusowa zwykła okresowa szczytowa, która kursowała na trasie z Ursynowa Południowego na Kłobucką.

Historia

Linia została uruchomiona jako 21 kwietnia 1960 roku z Bokserskiej, przez Obrzeżną, Marynarską i Wołoską aby zakończyć trasę na skrzyżowaniu ul. Woronicza z Wołoską. Ze względu na znikomą frekwencję została zlikwidowana już 1 czerwca tego samego roku.

Po raz kolejny linia ruszyła 15 listopada 1976 roku na trasie z Wyczółek (ob. Kłobucka) przez Bokserską, Obrzeżną, Cybernetyki, Postępu, Marynarską, al. Lotników i Puławską na Wilanowską.

23 czerwca 1980 roku przeprowadzono wiele zmian w trasie linii. W rejonie Służewca poprowadzono ją od Bokserskiej do Postępu przez Cybernetyki, Rzymowskiego i Gotarda, a od ul. Puławskiej wydłużono ją na Ursynów Południowy przez Romera, Surowieckiego, Bartoka, Jastrzębowskiego, Herbsta, Findera, Ciszewskiego, Dereniową, Indiry Gandhi, Cynamonową i Ciszewskiego.

12 stycznia 1983 roku została skierowana od Puławskiej do ul. Herbsta przez Dolinę Służewiecką, al. KEN, Surowieckiego i Romera, a 2 lutego skierowano od Marynarskiej do Doliny Służewieckiej przez nowo przebudowaną ul. Rzymowskiego oraz przywrócono na Służewcu przebieg trasy sprzed zmiany z 1980 roku.

2 miesiące później, 5 marca, linia została zlikwidowana przez połączenie z linią 136, którą wydłużono wówczas po trasie zlikwidowanej linii od Bokserskiej na Ursynów Południowy, a w rejon Wyczółek skierowano nową linię 336.

Ostatnia trasa

z dnia 5 marca 1983

Ulice

Ursynów PołudniowyCiszewskiegoCynamonowaGandhiDereniowaCiszewskiegoFinderaHerbstaRomeraSurowieckiegoal. KENDolina SłużewieckaRzymowskiegoMarynarskaPostępuCybernetykiObrzeżnaBokserskaKłobuckaKłobucka

Linki zewnętrzne

Advertisement