Warszawikia
Advertisement
Warszawikia

336historyczna linia autobusowa zwykła okresowa szczytowa, która kursowała z Dworca Centralnego na Kłobucką.

Historia

Linia "336" została uruchomiona po raz pierwszy 1 września 1960 roku w celu zapewnienia przyspieszonego połączenia między Śródmieściem a Służewcem Przemysłowym i kursowała na trasie z Emilii Plater ciągiem ul. Żwirki i Wigury na Bokserską. Linia kursowała na takiej trasie do 5 listopada 1962, gdy została ona zlikwidowana, a wozy skierowano do obsługi linii 136.

Po raz drugi linia "336" została uruchomiona 5 lat później, 10 grudnia 1967 roku na wydłużonej trasie linii 328 z nową numeracją, i kursowała z Emilii Plater przez Aleje Jerozolimskie i Żwirki i Wigury na 17 Stycznia. Dwa lata później, 28 kwietnia 1969 skróconą ją do Wiślickiej w związku z uruchomieniem linii 175. Linię ponownie wydłużono, na terenie centrum, i skierowano do nowej pętli Rakowiec wraz ze zmianą numeru linii na 328.

Ostatnie uruchomienie linii "336" miało miejsce 5 maja 1983 roku na trasie z Dworca Centralnego przez Aleje Jerozolimskie i Żwirki i Wigury na Kłobucką wspomagając linię 136 i zastępując zlikwidowaną linię 341 w rejonie Wyczółek. 1 września 1986 roku linię skierowano ulicą Obrzeżną zamiast Rzymowskiego i Gotarda. 9 września 1987 roku trasę linii wydłużono na Natolin, a jej numer zmieniono na 436.

Ostatnia trasa

z 8 marca 1987 roku

Ulice

Dworzec CentralnyEmilii PlaterAleje Jerozolimskiepl. ZawiszyRaszyńskaŻwirki i WigurySasankiMarynarskaPostępuCybernetykiObrzeżnaBokserskaKłobuckaKłobucka

Linki zewnętrzne

Advertisement