Linia zawieszona.png
UWAGA! LINIA ZAWIESZONA!
Kursowanie linii wstrzymane jest do 31 sierpnia 2021 roku.
Powód to organizacja komunikacji miejskiej w wakacje.
320 Czas jazdy (min):
min – max
8 – 14
Częstotliwość: (szczyt – poza – dni wolne)
co 3040- minut

320linia autobusowa zwykła okresowa, która kursuje na trasie z Grot do Fortu Radiowo. Linię obsługuje ajent Mobilis.

Linia jest zawieszana w okresie ferii świątecznych, zimowych oraz wakacyjnych.

Historia

Linia „320” została uruchomiona po raz pierwszy 21 lutego 1961 roku jako linia pomocnicza dla linii 120, skierowano ją na trasę z Dworca Wileńskiego przez al. Świerczewskiego, Radzymińską, Jórskiego i Samarytankę na pętlę Samarytanka. W 1963 roku trasę linii zmodyfikowano na Pradze i kraniec przeniesiono na ul. Wileńską, a w 1966 roku wydłużono trasę przez ul. Dąbrowszczaków na Plac Leńskiego. Korekta nastąpiła z powodu rozpoczęcia przebudowy skrzyżowania al. Świerczewskiego z ul. Targową, poprzednią trasę przywrócono ostatecznie 3 lutego 1969 roku. 17 września 1973 roku trasę linii wydłużono na Bródno, od ul. Samarytanka przez Gilarską, Świętego Wincentego i Kondratowicza na Suwalską. Linia kursowała na tej trasie do likwidacji 26 stycznia 1976 roku, jej tabor przejęła „120”.

Kolejne uruchomienie linii „320” miało miejsce 1 czerwca 2013 roku jako linia okresowa, zastępująca po części zlikwidowane linie „220” i „410” z powodu projektu racjonalizacji tras, wynikającego z konieczności wprowadzenia oszczędności. Trasę linii poprowadzono z Grot przez ul. Hubala-Dobrzańskiego, ul. Bolimowską, ul. Kocjana, ul. Kaliskiego i ul. Radiową na Fort Radiowo.

Trasa podstawowa

ostatnio zmieniana 1 czerwca 2013 roku

Ulice

GrotyHubala-DobrzańskiegoBolimowska (powrót: SpychowskaHubala-Dobrzańskiego) – BolimowskaKocjana – Kaliskiego – RadiowaFort Radiowo

Przystanki

K1R.gif Groty
Ż1R.gif Zagłoby
Ż1R.gif Hubala-Dobrzańskiego
Ż1R.gif Iskry
S1R.gif Podkowińska
R2.gif
Ż.gif Arkadyjska
Ż.gif Kocjana-Bocznica
S.gif Kocjana-Sądy
Ż.gif Kartezjusza
Ż.gif Kocjana
S.gif WAT
S.gif Archimedesa
S.gif Stare Bemowo
K2.gif Fort Radiowo

Linki zewnętrzne