318 Czas jazdy (min):
min – max
15 – 20
Częstotliwość: (szczyt – poza – dni wolne)
co 3030- minut

318historyczna linia autobusowa zwykła okresowa, której ostatnia trasa wiodła z Torwaru do Metra Centrum Nauki Kopernik. Linię obsługiwał ajent Arriva.

Historia

Linia ”318” została uruchomiona po raz pierwszy 17 maja 1959 roku jako linia pomocnicza dla linii 118, kursowała na trasie z Placu Konstytucji przez Piękną, Aleje Ujazdowskie, Książęcą, Ludną, Solec, Jaracza, Wybrzeże Kościuszkowskie, Wybrzeże Gdańskie i Wybrzeże Gdyńskie na Plac Wilsona, została jednak zlikwidowana już po kilku miesiącach, a jej tabor przejęła linia 118.

Po raz drugi linia „318” została uruchomiona 1 sierpnia 2001 roku w wyniku wydzielenia z linii 118 kursów z Ursynowa, linie pojechała wówczas trasą z Suwalskiej przez Kondratowicza, Wyszogrodzką, Bartniczą, Wysockiego, most Grota-Roweckiego, Wybrzeże Gdyńskie, Wybrzeże Kościuszkowskie, Dobrą, Solec, Książęcą, Aleje Ujazdowskie, Sobieskiego, al. Sikorskiego, Dolinę Służewiecką i Rosoła na Ursynów Południowy. Kursowała tak do 2 grudnia 2002 roku, kiedy to została połączona z linią 416 i zlikwidowana.

Po raz kolejny linia „318” została uruchomiona 3 września 2012 roku w wyniku wydzielenia z linii 218 słabo wykorzystywanego odcinka od Rakowieckiej-Sanktuarium przez Rakowiecką, Kazimierzowską, Krasickiego i Woronicza na Spartańską. Od tego czasu ani razu nie zmieniła swojej trasy, dopiero w związku z ogłoszonym 22 marca 2013 roku przez Zarząd Transportu Miejskiego projektem racjonalizacji tras, wynikającym z konieczności wprowadzenia oszczędności, zatwierdzonym w maju[1], zadecydowano, że od 1 czerwca 2013 roku linia została zlikwidowana z powodu jej słabego wykorzystania.

Dnia 1 marca 2017 roku linia „318” została uruchomiona po raz kolejny. Kursuje na trasie spod Torwaru do Metra Centrum Nauki Kopernik. Zapewniała ona dogodne połączenie drugiej linii metra z osiedlem Solec. W wakacje 2019 roku linia została zawieszona, a po ich zakończeniu nie została odwieszona, co równa się jej likwidacji, choć sama likwidacja nie została ogłoszona przez Zarząd Transportu Miejskiego

Ostatnia trasa

z 19 czerwca 2019 roku

Ulice

TorwarŁazienkowskaRozbratLudnaSolecDobraTamkaZajęczaMetro Centrum Nauki Kopernik (powrót: ZajęczaDobraSolecLudnaRozbratGórnośląskaSolecŁazienkowska)

Przystanki

K1R.gif Torwar
S2R.gif Rozbrat
S1R.gif Torwar
S1R.gif Górnośląska
S1R.gif Koźmińska
R2.gif
S.gif Śniegockiej
S2.gif Czerniakowska
S.gif Solec
S.gif Aleja 3 Maja
S.gif Jaracza
S2.gif Metro Centrum Nauki Kopernik
K2.gif Metro Centrum Nauki Kopernik

Przypisy

Linki zewnętrzne