Warszawikia

Zapraszamy do dyskusji na temat zmiany skórki (o tutaj).

CZYTAJ WIĘCEJ

Warszawikia
Advertisement
Warszawikia
306 Czas jazdy (min):
min – max
30 – 49
Częstotliwość: (szczyt – poza – dni wolne)
co 3030- minut
Poprzednie trasy
— 05.09.1961 – uruchomienie —

Autobus Jelcz M083C na linii 306 na pętli Osmańska DHL (2014)

306historyczna linia autobusowa zwykła okresowa, która kursowała na trasie z pętli Ursus-Ratusz na Osmańską-DHL. Linię obsługiwały zajezdnia autobusowa Woronicza i zajezdnia autobusowa Kleszczowa.

Historia

Autobus Solaris Urbino 10 na linii 306 na pętli Wyczółki (2008)

Autobus Solaris Urbino 10 na linii 306 na pętli Osiedle Kabaty (2011)

Autobus linii 306 na przystanku Ursynów Zachodni (2013)

Linia "306" została uruchomiona po raz pierwszy 5 września 1961 roku jako linia autobusowa przyspieszona okresowa szczytowa, wspomagająca linię 106, która kursowała na trasie z Nowych Górców przez Powstańców Śląskich, Połczyńską, Wolską, Siedmiogrodzką, Grzybowską, Marchlewskiego i Świętokrzyską na Emilii Plater. W swojej historii przeszła tylko jedną drobną korektę trasy, aż została zlikwidowana 13 stycznia 1964 roku w wyniku przekształcenia w całodzienną linię 163.

Po raz kolejny linia "306" została uruchomiona 1 czerwca 1998 roku jako linia zwykła okresowa i została skierowana na trasę z Ursynowa Północnego przez Jastrzębowskiego, Herbsta, Pileckiego, Indiry Gandhi, Cynamonową i Płaskowickiej na Natolin Północny. Dwa miesiące później skierowano ją przez ul. Bartoka i ul. Surowieckiego, a w 1999 roku przez ul. Dereniową. W 2001 roku zmieniono jej trasę i skierowano od ul. Bartoka przez al. Komisji Edukacji Narodowej, Ciszewskiego, Cynamonową i Płaskowickiej na Natolin Północny. Linia kursowała na tej trasie aż do likwidacji 1 sierpnia 2003 roku, kiedy to jej trasę przejęła linia 195.

Linia "306" została ponownie uruchomiona 7 kwietnia 2008 roku w celu obsługi relacji realizowanych dotąd przez linię Z-5 oraz zastąpienia linii 154 na wycofanych odcinkach wzdłuż ul. Wirażowej i ul. Instalatorów, skierowano ją wówczas na trasę z Instalatorów przez 1 Sierpnia, Żwirki i Wigury, Wirażową, Poleczki, Puławską, Płaskowickiej, Roentgena, Ciszewskiego, Dereniową, Indiry Gandhi, Cynamonową, Płaskowickiej, Lanciego, Belgradzką, Stryjeńskich, Przy Bażantarni, Rosoła i Wąwozową na Osiedle Kabaty, wybrane kursy skierowano też na podjazd na przystanek Osmańska-DHL.

Dnia 5 stycznia 2010 roku linię skierowano przez ulice Bennetta i Narkiewicza do ul. Wirażowej, zamiast jak dotychczas przez 17 Stycznia z powodu zamknięcia odcinka ul. Wirażowej na czas budowy drogi ekspresowej S79, jednak po zakończeniu budowy trasę objazdową pozostawiono jako stałą. Od 13 października 2010 do 2 lutego 2011 roku linia kursowała objazdem z powodu budowy drugiej jezdni al. Komisji Edukacji Narodowej (zobacz szczegóły tej trasy).

W związku z ogłoszonym 22 marca 2013 roku przez Zarząd Transportu Miejskiego projektem racjonalizacji tras, wynikającym z konieczności wprowadzenia oszczędności, linia "306" miała być początkowo skrócona do trasy InstalatorówHynka, zaś pozostały odcinek miały przejąć inne linie, natomiast do Osmańskiej-DHL miała podjeżdżać linia 165. Od 1 czerwca 2013 roku linia została skrócona jedynie do trasy z Instalatorów do krańca Osmańska-DHL[1]wcześniejszą trasę można prześledzić tutaj.

Następnie planowane było przedłużenie linii od ul. Instalatorów przez nienazwaną wówczas ulicę (ob. ul. Szybka) do Alej Jerozolimskich, a następnie ulicami Popularną, Techników, Cegielnianą i Sympatyczną do pętli Nowe Włochy, rozważano wówczas także połączenie linii 306 i 206. Ostatecznie 7 sierpnia 2014 roku wybrane kursy linii wydłużono przez ul. Popularną, ul. Cegielnianą i ul. Świerszcza do Ursusa-Ratusz.

Dnia 6 sierpnia 2014 roku ursynowski radny, Paweł Lenarczyk, wystąpił z wnioskiem o wydłużenie linii ul. Puławską do pętli Ursynów Zachodni,w celu umożliwienia dojazdu do szkoły podstawowej nr 100 przy Tanecznej oraz centrum handlowego Real[2]. Andrzej Franków z Zarządu Transportu Miejskiego odpisał, że [ZTM] nie posiada jakichkolwiek rezerw taborowych pozwalających na wydłużanie tras istniejących linii[3]. Od dnia 1 września 2015 wszystkie kursy linii "306" kursują na trasie do Ursusa.

Dnia 1 września 2018 roku linia "306" została zlikwidowana, w związku z przekształceniem jej w całotygodniową linię 228.

Rozkład jazdy linii 306 (2014)

Ostatnia trasa

z 31 sierpnia 2018 roku

Ulice

Ursus-RatuszTraktorzystówŚwierszczaGlobusowaWałowickaSympatyczna (powrót: PotrzebnaŚwierszcza) – SympatycznaCegielnianaTechnikówPopularnaAleje JerozolimskieSzybkaInstalatorówal. Krakowska1 SierpniaŻwirki i WiguryBennettaNarkiewiczaWirażowaPoleczkiOsmańskaOsmańska-DHL

Przystanki

K1.gif Ursus-Ratusz
S.gif Ursus-Ratusz
Ż.gif Przepiórki
S.gif PKP Włochy
S2.gif Wałowicka
S.gif Sympatyczna
S.gif Płużańska
S.gif Techników
S.gif Mikołajska
S.gif Popularna
Ż.gif PKP WKD Aleje Jerozolimskie
Ż2.gif Instalatorów
Ż.gif Instalatorów-KIS
Ż.gif Instalatorów-KAM
Ż.gif PKP Rakowiec
S.gif 1 Sierpnia
S.gif Jadwisin
S.gif Urząd Statystyczny
S.gif Novotel
Ż.gif Leżajska
S.gif Sasanki
S.gif Komitetu Obrony Robotników
Ż.gif Ośrodek Wojskowy
Ż1.gif Bennetta
Ż.gif PKP Okęcie
Ż.gif Terminal CARGO
Ż1.gif Kłobucka
Ż2.gif Osmańska
K2.gif Osmańska-DHL

Przypisy

Linki zewnętrzne

Advertisement