Warszawikia

Zapraszamy do dyskusji na temat zmiany skórki (o tutaj).

CZYTAJ WIĘCEJ

Warszawikia
Advertisement
Warszawikia
305 Czas jazdy (min):
min – max
17 – 27
Częstotliwość: (szczyt – poza – dni wolne)
co 6060- minut

Autobus Autosan Solina na linii 305 na ul. Patriotów (2008)

305linia autobusowa zwykła okresowa (rozkład jazdy), która kursuje na trasie ze Strusiej do pętli PKP Międzylesie. Linię obsługuje ajent Arriva.

Historia

Autobus Autosan Solina na linii 305 na Trakcie Lubelskim (2014)

Linia "305" została uruchomiona po raz pierwszy 1 lutego 1964 roku jako linia pomocnicza dla linii 105 i kursowała na trasie z Chrzanowa przez Połczyńską, Wolską, Kasprzaka, Towarową, Srebrną, Twardą i Świętokrzyską na Emilii Plater. Kilka miesięcy później została skierowana na wprost wzdłuż ul. Prostej, a następnie została wydłużona przez Lazurową i Kaliskiego na Stare Bemowo. Trasa ta nie uległa większym zmianom do 1967 roku, kiedy to linia została zlikwidowana.

Po raz kolejny linia "305" została uruchomiona 5 stycznia 1978 roku, ponownie jako uzupełniająca względem linii 105, tym razem kursowała na trasie z Osiedla Lazurowa przez Człuchowską, Lazurową, Połczyńską, Wolską, Kasprzaka, Prostą i Świętokrzyską na Dworzec Centralny. W 1984 roku jej trasa została wydłużona na północ wzdłuż Lazurowej do pętli Górczewska, a likwidacji uległa w 1991 roku, gdyż cały tabor został przesunięty na linię 105.

Po raz trzeci linia "305" została uruchomiona 12 listopada 1996 roku, w miejscu zlikwidowanej linii 802 i kursowała na trasie z Metra Wilanowska przez Puławską i Poleczki na Wyczółki. Na tej trasie kursowała kilkanaście miesięcy, aż 3 lutego 1997 roku została skierowana na znacznie wydłużoną trasę z Metra Wilanowska przez al. Wilanowską, Modzelewskiego, Bełdan, Orzycką, Gotarda, Kłobucką, Wyczółki, Poleczki, Pileckiego, Ciszewskiego, Dereniową, Indiry Gandhi, Cynamonową i Płaskowickiej na Natolin Północny.

Kilka miesięcy później skorygowano jej przejazd przez ul. Roentgena, wkrótce wprowadzono też kursy skrócone na trasie WyczółkiNatolin Północny. W kolejnych latach trasa była jedynie nieznacznie korygowana, aż w 2000 roku linia została zlikwidowana, w wyniku przekształcenia w linię 165 o znacznie skróconej trasie.

Po raz następny linia "305" została uruchomiona 1 grudnia 2005 roku, na trasie z pętli Strusia przez Czecha, Trakt Lubelski, Zwoleńską, Patriotów i Bysławską do Falenicy. W 2007 roku trasa ta została wydłużona kursem powrotnym wzdłuż ul. Patriotów, po drugiej stronie torów oraz następnie przez Żegańską i al. Dzieci Polskich do Międzylesia, przejmując fragment trasy linii 147.

Trasa podstawowa

ostatnio zmieniana 1 lipca 2007 roku

Ulice

StrusiaSkrzyneckiegoPowszechnaCzecha (powrót: SejmikowaWydawniczaKaczeńcaŁysakowskaKorkowaKościuszkowcówCzechaPotockichSkrzyneckiego) – CzechaPłowieckaWidocznaBłękitnaFlorianaTrakt Lubelski (powrót: Trakt LubelskiPłowieckaCzecha) – Trakt LubelskiZwoleńskaPKP Międzylesie

Przystanki

K1R.gif Strusia
S1R.gif Trawiasta
S1R.gif Kajki
S1R.gif Odrodzenia
S1R.gif Instytut Kardiologii
Ż1R.gif Kajki
Ż1R.gif Rolnicza
Ż1R.gif Cmentarz Ofiar Wojny
S1R.gif Marysin
S1R.gif Sezam
S1R.gif Potockich
S1R.gif Łysakowska
S1R.gif Skrzyneckiego
S1R.gif Trakt Lubelski
R2.gif
Ż.gif Spadowa
S.gif Dzielnicowa
S.gif Klimontowska
S.gif Lucerny
Ż.gif Trakt Lubelski-Las
Ż.gif Lebiodowa
S.gif Kombajnistów
Ż.gif Zerzeń
S.gif Zwoleńska
S.gif Wiązana
S.gif Motylkowa
Ż.gif Biegunowa
S.gif Żonkilowa
S.gif Rogatkowa
S1.gif PKP Międzylesie
K2.gif PKP Międzylesie

Ciekawostki

  • 27 stycznia 2012 autobus linii "305" (#A375) wziął udział w wypadku na rogu ul. Patriotów z ul. Zagajnikową – jeden z pojazdów znalazł się poza swoim pasem ruchu, po czym nastąpiło zderzenie. Zginął kierowca samochodu osobowego, jedna z pasażerek autobusu została ranna[1].
  • 11 lutego 2014 roku kierowca autobusu linii "305" #A367, jadąc z nadmierną prędkością po ul. Korkowej, zepchnął samochód marki Fiat na przeciwległy pas ruchu, gdzie zderzył się on z nadjeżdżającym pojazdem straży miejskiej, do szpitala trafiły wtedy trzy osoby[2].

Przypisy

Linki zewnętrzne

Advertisement