Warszawikia

Zapraszamy do dyskusji na temat zmiany skórki (o tutaj).

CZYTAJ WIĘCEJ

Warszawikia
Advertisement
Warszawikia
304 Czas jazdy (min):
min – max
13 – 24
Częstotliwość: (szczyt – poza – dni wolne)
co nieregularnie[1]nieregularnie[2] minut

Autobus Solaris Urbino 12 na linii 304 na ul. Berensona

Autobus Jelcz Libero na linii 304 na ul. Berensona

Autobus Jelcz Libero na linii 304 na ul. Kobiałka

304linia autobusowa zwykła okresowa (rozkład jazdy), która kursuje jedynie w dni nauki szkolnej na trasie z Brzezin na Podwójną. Linię obsługuje zajezdnia autobusowa Stalowa.

Historia

Linia "304" została uruchomiona po raz pierwszy 3 lipca 1995 roku na trasie z Dworca Centralnego przez Chałubińskiego, al. Niepodległości, Puławską, Pileckiego, Ciszewskiego, Dereniową, Stryjeńskich, Belgradzką, Rosoła i Płaskowickiej na Natolin Północny, powstała w wyniku przekształcenia linii 504 po otwarciu I linii metra. Funkcjonowała jednak jedynie do 30 grudnia 1995 roku, gdyż na skutek postulatów pasażerów przywrócona została linia 504 w al. Niepodległości.

Po raz kolejny linia "304" została uruchomiona 1 kwietnia 1997 roku na trasie z Bródna-Podgrodzia przez Chodecką, Kondratowicza, Łabiszyńską, Białołęcką, Płochocińską, Modlińską, Obrazkową, Myśliborską i Światowida na Nowodwory, przejmując fragment trasy linii 104. W 2000 roku linia została skrócona do odcinka Bródno-PodgrodzieBrzeziny, a w 2002 roku wprowadzono wydłużone kursy przez ul. Kobiałka na Olesin. Linia funkcjonowała na tej trasie bez zmian do 1 marca 2007 roku, kiedy to została zlikwidowana w wyniku połączenia z linią 104.

Po raz kolejny linia "304" zaczęła kursować 1 września 2009 roku jako dowozowa do szkół przy ul. Kobiałka i przy ul. Ostródzkiej dla uczniów z Olesina, Manków-Wojdów, Kątów Grodziskich oraz nowo wybudowanego Osiedla Derby. Skierowano ją wówczas na trasę z Olesina przez Kobiałkę, Mochtyńską, Ostródzką, Berensona i Skarbka z Gór na Osiedle Derby, wprowadzono też kursy wariantowe przez ul. Oknicką. Znacznej zmiany dokonano 18 listopada 2010 roku, kiedy linię "304" skierowano z Kątów Grodziskich przez Zdziarską, a na Olesinie pozostawiono tylko jeden kurs wariantowy. Następnie 5 marca 2012 roku linię skierowano do nowo wybudowanej pętli Zaułek-Szkoła, tuż przy szkole podstawowej nr 112 przy ul. Zaułek. Do 30 października 2013 roku linia ta posiadała cztery rodzaje kursów wariantowych, w tym dwa rodzaje kursów po jednym kursie dziennie, w tym dniu zmniejszono ich liczbę do dwóch rodzajów.

Dnia 1 września 2014 roku trasa linii "304" uległa zmianie w związku ze zmianami obwodów szkolnych we wschodniej Białołęce, została ona wydłużona i skierowana z Zaułka-Szkoła przez Berensona, Kąty Grodziskie, Zdziarską, Ostródzką, Berensona i Skarbka z Gór na Jesiennych Liści, wprowadzono też dodatkowo dwie trasy wariantowe – przez ul. Współczesną oraz przez ul. Głębocką. Kursy wariantowe zostały usunięte po uruchomieniu linii 332.

Dnia 1 września 2019 linia została przywrócona po wakacjach i połączona z linią 332, na trasie z Brzezin, przez Hemara, Berensona, Skarbka z Gór, Astrową, Ostródzką, Jesiennych Liści i Głębocką na Podwójną.

21 października 2019 z linii została wydzielona linia 332, a linia trasa linii "304" została wyprostowana przez ulicę Skarbka z Gór.

Trasa podstawowa

ostatnio zmieniana 21 października 2019 roku

Ulice

BrzezinyBiałołęckaHemaraOstródzkaOlsztyńskaBerensonaSkarbka z GórJesiennych LiściGłębockaPodwójna

Przystanki

K1.gif Brzeziny
Ż.gif Warzelnicza
Ż.gif Białołęka-Kanał
S.gif Warzelnicza-Szkoła
S.gif Ostródzka-Szkoła
Ż1.gif Berensona-Kanał
S.gif Skarbka z Gór
S.gif Osiedle Derby VI
S.gif Osiedle Derby III
S.gif Osiedle Derby
Ż.gif Park Magiczny
S.gif Jesiennych Liści
S1.gif Osiedle Lewandów I
S1.gif Podwójna
K2.gif Podwójna

Linki zewnętrzne

Przypisy

  1. dostosowanie do godzin lekcyjnych szkoły
Advertisement