Warszawikia

Zapraszamy do dyskusji na temat zmiany skórki (o tutaj).

CZYTAJ WIĘCEJ

Warszawikia
Advertisement
Warszawikia
302 Czas jazdy (min):
min – max
31 – 34
Częstotliwość: (szczyt – poza – dni wolne)
co 3030- minut
Poprzednie trasy
— 10.02.1964 – uruchomienie —

Autobus MAN NL223 na linii 302 na ul. Jagiellońskiej (2011)

302linia autobusowa zwykła okresowa (rozkład jazdy), która kursuje na trasie z krańca PKP Olszynka Grochowska na Emilii Plater. Linię obsługuje ajent PKS Grodzisk Mazowiecki.

Historia

Linia "302" została uruchomiona po raz pierwszy 10 lutego 1964 roku w wyniku zmiany oznaczenia linii 102-bis, kursowała wówczas na trasie z Emilii Plater przez Świętokrzyską, Nowy Świat, Aleje Jerozolimskie, Most Poniatowskiego, al. Waszyngtona i Grochowską na Plac Szembeka, po kilkunastu miesiącach linię skierowano od al. Waszyngtona przez Wiatraczną i Szaserów do pętli Osiedle Młodych. Jako że trasa ta dublowała się całkowicie z linią 102, 8 listopada 1965 roku linia "302" została zlikwidowana. Po raz drugi linia "302" została uruchomiona 18 listopada 1992 roku na trasie z Zajezdni Kleszczowa przez Kleszczową, Chrobrego, Globusową, Wałowicką i Potrzebną na Odolany, jednak w związku z niewielką frekwencją linię "302" zlikwidowano 15 lutego 1992 roku, a odcinek ten włączono w bieg linii 373.

Kolejne uruchomienie linii "302" miało miejsce 2 lipca 1996 roku na trasie z Bukowa przez Modlińską, Jagiellońską, pl. Hallera, Dąbrowszczaków i Targową na Dworzec Wschodni. Linia zawieszana była na okres wakacyjny, w 1998 roku skierowano ją na skorygowaną trasę przez Tarchomin oraz wprowadzono podjazdy do oczyszczalni ścieków "Czajka". W 2003 roku skierowano ją ponownie na wprost Modlińską, jednak już po roku przywrócono starą trasę z wydłużeniem jej przez przejazdu aż na Nowodwory. W celu poprawy obsługi komunikacyjnej wzdłuż trasy 1 marca 2005 roku linię "302" przekształcono w stałą linię 144. Kiedy w 2011 roku okazało się, że frekwencja weekendowa na linii 144 jest znikoma, dnia 12 lutego 2011 roku linię tę zlikwidowano, a przywrócono na dawnej trasie kursowanie linii "302".

W związku z ogłoszonym 22 marca 2013 roku przez Zarząd Transportu Miejskiego projektem racjonalizacji tras, wynikającym z konieczności wprowadzenia oszczędności, zatwierdzonym w maju[1], od 1 czerwca 2013 roku linia została zlikwidowana, a jej relacje przejęły linie 170 i 509 na odcinku do Żerania FSO, a dalej 211, 511, 723 i 731 oraz 741 ze zmienionym krańcem w zastępstwie za linię "302".

Po raz kolejny linia została uruchomiona 6 września 2021, na trasie z pętli PKP Olszynka Grochowska na Emilii Plater, po dotychczasowej trasie linii 102, która została skierowana na nową, skróconą trasę do Metra Stadion Narodowy[2].

Trasa podstawowa

ostatnio zmieniana 6 września 2021 roku

Ulice

PKP Olszynka GrochowskaChłopickiegoSzaserówDwernickiegoPodskarbińskaMiędzyborskaal. Waszyngtona (powrót: al. WaszyngtonaGrenadierówPodskarbińska) – al. Waszyngtonaal. PoniatowskiegoWybrzeże SzczecińskieMost ŚwiętokrzyskiTamkaZajęczaDobraTamka (powrót: Tamka) – KopernikaŚwiętokrzyskaNowy ŚwiatKrakowskie PrzedmieścieKrólewskapl. GrzybowskiTwardaEmilii PlaterEmilii Plater (powrót: Emilii PlaterEmilii Platerzawrotka przy ul. ŚliskiejEmilii Plater)

Przystanki

K1.gif PKP Olszynka Grochowska
S.gif Chłopickiego
S.gif Osiedle Młodych
S.gif Garwolińska
S.gif Szaserów-Szpital
S.gif Mycielskiego
S.gif RKS Orzeł
S.gif Podskarbińska
S1.gif Międzyborska
S.gif Międzyborska
S2.gif Zbaraska
S.gif Kinowa
S.gif Park Skaryszewski
S.gif Rondo Waszyngtona
Ż.gif Wybrzeże Szczecińskie
Ż.gif Most Świętokrzyski
S.gif Metro Centrum Nauki Kopernik
S.gif Topiel
S.gif Nowy Świat
S.gif Uniwersytet
Ż.gif Zachęta
S.gif Królewska
S.gif Plac Grzybowski
S1.gif Plac Grzybowski
S1.gif Emilii Plater
K2.gif Emilii Plater

Przypisy

Linki zewnętrzne

Advertisement