221 Czas jazdy (min):
min – max
7 – 9
Częstotliwość: (szczyt – poza – dni wolne)
co 152020 minut

Autobus MAN NM223.3 na linii 221 na krańcu Dworzec Gdański (Rydygiera) (2015)

221 linia autobusowa zwykła (rozkład jazdy), która kursuje na trasie z Dworca Gdańskiego (Rydygiera) na Plac Niemena. Linię obsługuje zajezdnia autobusowa Stalowa.

Historia

Linię 221 uruchomiono po raz pierwszy 1 września 2015 roku na trasie którą wybrano podczas konsultacji społecznych[1] które miały miejsce latem 2014 roku. Linia łączy stację metra Dworzec Gdański z Cmentarzem Wojskowym na Powązkach. Ma ona na na celu stanowić wygodne połączenie dla mieszkańców osiedli przy ulicy Rydygiera i ulicy Przasnyskiej z metrem i koleją.

Linia miała kursować od ul. Krasińskiego przez Elbląska do pętli, jednak w związku z niezatwierdzeniem projektu organizacji ruchu skierowano ją przez ul. Powązkowską[2]. Na trasę podstawową została skierowana dnia 2 grudnia, ale następne zmiany wprowadzono już 15 lutego 2016 roku. Linia pojechała od ul. Rydygiera przez ulice Przasnyską, Duchnicką i Powązkowską na Plac Niemena.

Linia była zawieszona od 5 października 2019 roku do 20 października 2020 roku w związku z remontem ulicy Rydygiera. W związku z zawieszeniem linii uruchomiono linię zastępczą Z21.

Trasa podstawowa

ostatnio zmieniana 15 lutego 2016 roku

Ulice

Dworzec Gdański (Rydygiera)RydygieraPrzasnyskaDuchnickaPowązkowskaPlac Niemena (powrót: PowązkowskaKrasińskiegoPrzasnyskaRydygiera)

Przystanki

K1.gif Dworzec Gdański (Rydygiera)
Ż.gif Felińskiego
Ż.gif Księdza Boguckiego
S.gif Plac Grunwaldzki
Ż.gif Anny German
Ż.gif Rydygiera
R1.gif
S2R.gif PKP Powązki
S1R.gif Elbląska
S1R.gif Przasnyska
K2R.gif Plac Niemena

Linki zewnętrzne

Przypisy