Warszawikia

Zapraszamy do dyskusji na temat zmiany skórki (o tutaj).

CZYTAJ WIĘCEJ

Warszawikia
Advertisement
Warszawikia
220 Czas jazdy (min):
min – max
45 – 57
Częstotliwość: (szczyt – poza – dni wolne)
co 172030 minut

220linia autobusowa zwykła (rozkład jazdy), która kursuje na trasie z Nowego Bemowa na P+R Al. Krakowska. Linię obsługuje ajent Mobilis.

Autobus MAN Lion's City Hybrid na linii „220” na ul. Radiowej (2019)

Autobus MAN Lion's City Hybrid na linii „220” na przystanku WAT (2019)

Autobus Solaris Urbino 12 na linii „220” na krańcu Nowe Bemowo (2018)

Historia

Autobus Autosan Solina na linii „220” na krańcu Nowe Bemowo (2011)

Linia „220” została uruchomiona po raz pierwszy 16 kwietnia 1984 roku jako linia podmiejska, która kursowała na okrężnej trasie obsługującej jedynie Otwock. Odjeżdżała z pętli Borowa, kursowała przez Żeromskiego, Reymonta, Tatrzańską, Narutowicza, Poniatowskiego, Pułaskiego, Andriollego, Filipowicza, Warszawską, Czaplickiego i Samorządową, z powrotem do krańca Borowa. Kursy odbywające się zgodnie z ruchem wskazówek zegara oznaczone były jako 220P, zaś w przeciwnym kierunku – jako 220L. W listopadzie 1984 roku trasę linii wydłużono w obu kierunkach – od ul. Andriollego autobusy pojechały przez Matejki, Batorego, Olszową, Przewoska, Hożą i Armii Krajowej do Filipowicza. Linia „220” uległa likwidacji 27 czerwca 1985 roku, zmieniono wówczas jej numer na „720” („220L”) i „721” („220P”).

Linia „220” została uruchomiona po raz kolejny dnia 5 maja 1994 roku jako linia zastępcza, którą uruchamiano w przypadku awarii linii tramwajowej „20” (BanachaBoernerowo), kursowała ona na trasie ze Starego Bemowa przez Radiową, Powstańców Śląskich, Górczewską i Ciołka na Koło, na takiej lub podobnej trasie była uruchamiana trzykrotnie, po raz ostatni kursowała 27 października 1996 roku.

Tablica boczna (20182013)

Po raz kolejny linia „220” została uruchomiona 24 listopada 2008 roku w celu połączenia nowej pętli Fort Radiowo. Kursowała ona wówczas z tej pętli przez Radiową i Powstańców Śląskich na Nowe Bemowo, jednak w dniach od 2 lutego do 29 kwietnia 2011 roku wykonywała podjazd przez Kaliskiego i Kutrzeby w związku z zawieszeniem linii tramwajowej „20” (KołoBoernerowo). Choć istniały nawet plany wydłużenia linii do Klaudyna, to w związku z ogłoszonym 22 marca 2013 roku przez Zarząd Transportu Miejskiego projektem racjonalizacji tras, wynikającym z konieczności wprowadzenia oszczędności, zatwierdzonym w maju[1], zadecydowano o likwidacji linii dnia 1 czerwca 2013 roku. W jej miejsce uruchomiona została linia okresowa „320”, na Fort Radiowo skierowano też wybrane podjazdy linii „154”.

Po raz czwarty linia „220” została uruchomiona 1 października 2018, w celu skomunikowania alei 4 Czerwca 1989 r. i połączenia Bemowa z Włochami i Ursusem[2][3][4].

2 września 2019 dokonano niewielkiej zmiany w trasie linii „220” – została ona skierowana wzdłuż ul. Powstańców Śląskich z pominięciem przystanków położonych przy ulicach Żołnierzy Wyklętych i Wrocławskiej[5].

Trasa podstawowa

ostatnio zmieniana 2 września 2019 roku

Ulice

Nowe Bemowo – Powstańców Śląskich – Radiowa – Kaliskiego – Lazurowa – Aleja 4 Czerwca 1989 roku – Poczty Gdańskiej – Dzieci Warszawy – Skoroszewska – Prystora – Ryżowa – Opacz-Kolonia: Ryżowa – Środkowa – Warszawa: Szyszkowa – Aleja Krakowska – P+R Aleja Krakowska

Przystanki

K1.gif Nowe Bemowo
S.gif Wrocławska
Ż.gif Pirenejska
S.gif Radiowa
S.gif Radiowa-WAT
S.gif Stare Bemowo
S.gif Archimedesa
S.gif WAT
S.gif Kocjana
S.gif Fort Blizne
Ż.gif Narwik
S.gif Osiedle Górczewska
S.gif Szobera
S.gif Batalionów Chłopskich
Ż.gif Człuchowska
S.gif Siemiatycka
S.gif Sternicza
Ż.gif Lazurowa
S.gif Nowe Włochy
Ż.gif PKP Ursus Północny
Ż.gif Ursus-Ratusz
Ż.gif Poczty Gdańskiej
Ż.gif Walerego Sławka
S.gif Szancera
S.gif Skoroszewska
Ż1.gif Chełmońskiego
Ż.gif Prystora
Ż.gif Żywiecka
G.gif Opacz-Kolonia:
S.gif WKD Opacz
Ż.gif Badylarska
G.gif Warszawa:
Ż.gif Rebusowa
Ż.gif Szarady
S2.gif Kolumba
S1.gif Działkowa
S.gif Szyszkowa
K2.gif P+R Aleja Krakowska

Przypisy

Linki zewnętrzne

Advertisement