219 Czas jazdy (min):
min – max
29 – 31
Częstotliwość: (szczyt – poza – dni wolne)
co 303030 minut

Autobus Autosan Solina na linii 219 na pętli Gocław (2015)

219linia autobusowa zwykła (rozkład jazdy), która kursuje na trasie z Gocławia na pętlę PKP Radość. Linię obsługuje ajent Mobilis.

Historia

Linia "219" została po raz pierwszy uruchomiona 9 maja 2013 roku w wyniku przekształcenia linii zastępczej Z19, uruchomionej jako uzupełniająca przy budowie kolektora ściekowego na Trakcie Lubelskim, przejęła bez zmian ostatnią trasę tej linii i kursowała z PKP Wawer przez Widoczną, Lucerny, Trakt Lubelski, Borków, Juhasów i Mrówczą na PKP Międzylesie. Jej trasa była wielokrotnie tymczasowo zmieniana w związku z kolejnymi etapami prac przy odtwarzaniu nawierzchni Traktu Lubelskiego i ul. Zwoleńskiej, 2 sierpnia 2014 roku skierowano ją na nową trasę podstawową PKP WawerOśrodek Szkoleniowy przez ul. Mrówczą i ul. Borków, z pominięciem ul. Lucerny.

W ramach otwarcia ul. Łasaka i nowego odcinka ul. Skalnicowej linię "219" wydłużono 3 listopada 2014 roku – na południu skierowano ją przez ul. Skalnicową do krańca PKP Radość, z kolei na północy wydłużono ją przez Mrówczą, Lucerny, Kadetów i Łasaka na Gocław, gdzie w drodze powrotem zaczęła objeżdżać dodatkowo ulice Fieldorfa i Jugosłowiańską.

W związku z rozpoczęciem kolejnego etapu przebudowy Traktu Lubelskiego, a tym samym zamknięciem dla ruchu kołowego skrzyżowania z ulicą Borków (z jednoczesnym utrzymaniem zamknięcia dla ruchu przedmiotowej ulicy na odcinku ZwoleńskaChodzieska), od 31 lipca 2019 roku od ok. godz. 23.00 do odwołania, linia autobusowa 219 została skierowana na trasę objazdową.

Trasa podstawowa

ostatnio zmieniana 2 sierpnia 2014 roku

Ulice

GocławBora-KomorowskiegoFieldorfaJugosłowiańskaBora-Komorowskiego (powrót: Bora-Komorowskiego) – Bora-KomorowskiegoŁasakaKadetówLucernyMrówczaPatriotówPanny WodnejSkalnicowaOśrodek Szkoleniowy

Przystanki

K1R.gif Gocław
S2R.gif Gocław
S2R.gif Horbaczewskiego
S2R.gif Bora-Komorowskiego
S2R.gif Meissnera
S2R.gif Osiedle Iskra
S2R.gif Gocław
R2.gif
Ż.gif Stoczniowców
Ż.gif Łasaka
Ż.gif Kadetów-Szkoła
Ż.gif Kadetów-Kościół
S.gif Lucerny
Ż.gif Pielęgniarek
Ż.gif Pomiechowska
S.gif PKP Anin
Ż.gif Piechurów
S.gif PKP Międzylesie
Ż.gif Gruszy
Ż.gif Juhasów
Ż.gif Zabłudowska
S.gif Borków
S.gif Ośrodek Szkoleniowy
Ż.gif Ruty
Ż.gif Gawronia
Ż.gif Zasadowa
Ż.gif Zasadowa
Ż.gif Mozaikowa
Ż.gif Powojowa
S1.gif PKP Radość
K2.gif PKP Radość

Ciekawostki

  • Dnia 27 grudnia 2014 roku około 15:30 na ul. Skalnicowej doszło do groźnego wypadku z udziałem autobusu linii 219: jadący z przeciwka samochód wpadł w poślizg i wepchnął autobus Autosan Solina #A370 do rowu, na szczęście jechał nim tylko kierowca. Ranne zostały dwie osoby, kierowca i pasażer samochodu[1].

Przypisy

Linki zewnętrzne