Warszawikia

Zapraszamy do dyskusji na temat zmiany skórki (o tutaj).

CZYTAJ WIĘCEJ

Warszawikia
Advertisement
Warszawikia
214 Czas jazdy (min):
min – max
35 – 45
Częstotliwość: (szczyt – poza – dni wolne)
co 303030 minut
Poprzednie trasy
— 31.01.1981 – uruchomienie —

Autobus MAN NL223 na linii 214 u zbiegu ul. Świderskiej z ul. Myśliborską (2013)

214historyczna linia autobusowa zwykła, która kursowała na trasie z Tarchomina do Grodziska. Linię obsługiwali ajent Arriva i zajezdnia autobusowa Stalowa.

Historia

Autobus MAN NL223 na linii 214 na prowizorycznej pętli PKP Płudy (2011)

Autobus Jelcz M121I na linii 214 na krańcu Grodzisk (2017)

Autobus MAN NL223 na linii 214 na ul. Nowodworskiej (2013)

Linia "214" została po raz pierwszy uruchomiona 31 stycznia 1981 roku jako wewnętrzna linia w Pruszkowie, gdzie kursowała między Żbikowem a Osiedlem Nowa Wieś. Następnie w 1982 roku linię wydłużono na Osiedle Staszica, a w 1984 roku wprowadzono podjazdy w godzinach szczytu do Ożarowa Mazowieckiego oraz do Kani. Zlikwidowano ją 16 maja 1985 roku, w wyniku przekształcenia w linię 714.

Po raz kolejny, linia "214" została uruchomiona w 1999 roku, jako linia cmentarna, w wyniku wydzielenia z linii 270 – kursowała ona wówczas na trasie z Cmentarza Północnego (Brama Główna) przez Wólczyńską, Żeromskiego, Perzyńskiego, Broniewskiego i Elbląską na Powązki-Cmentarz Wojskowy. Kursowała na tej samej trasie niezmiennie do 2007 roku, natomiast w 2008 roku jej śladem uruchomiona została linia C14. W dniach 26-27 czerwca 2010 roku jednorazowo uruchomiono linię "214" jako jednokierunkową linię specjalną na trasie TorwarŁazienkowskaRozbratLudnaSolecTorwar, była to linia dowozowa na Święto Wisły.

Trzeci raz linia "214" została uruchomiona 12 lutego 2011 roku, na trasie z Nowodworów przez Światowida, Ordonówny, Mehoffera, Modlińską i Klasyków na PKP Płudy, funkcjonowała jako dowozowa dla mieszkańców Nowodworów do stacji Warszawa Płudy. Przez ten czas jednak ani razu nie zmieniła trasy, w związku z niską frekwencją została zlikwidowana w momencie otwarcia wiaduktu na ul. Klasyków, 13 września 2012 roku.

Kolejny raz linia "214" została uruchomiona 21 stycznia 2013 roku, w związku z uruchomieniem linii tramwajowej przez Most Północny. Zastąpiła ona wówczas linię 516 i połączyła Nowodwory przez ul. Odkrytą i ul. Świderską ze Starymi Świdrami. Dnia 22 marca 2013 roku Zarząd Transportu Miejskiego, w ramach polityki oszczędności, ogłosił projekt racjonalizacji tras komunikacji autobusowej – według niej linia miałaby zostać przekształcona w linię okresową, kursującą jedynie w godzinach szczytu. Zmiany wprowadzono w życie już 6 kwietnia 2013 roku, kiedy to w związku z zawieszeniem weekendowych kursów linii 2, linia "214" zmieniła oznaczenie na 314.

Kolejny raz linia została uruchomiona 27 lutego 2017 roku. Kursowała na trasie z Tarchomina na Grodzisk przez Trasę Toruńską, zapewniając dojazd mieszkańcom wschodniej części Białołęki do Urzędu Dzielnicy.

Trasa linii przeszła znaczną zmianę 1 marca 2019 roku, kiedy to linię wycofano z Bródna i skierowano ulicami Płochocińską, Marywilską, Odlewniczą, Annopolem, Daniszewską, Białołęcką i Juranda ze Spychowa.

2 września 2019 roku, w związku z utrzymaniem zawieszenia kursowania linii w dni świąteczne, numer linii został zmieniony na 314, a trasa linii została skorygowana przez ulicę Hemara, oraz skierowana do Osiedla Derby.

Ostatnia trasa

z 30 sierpnia 2019 roku

Ulice

TarchominŚwiętosławskiegoŚwiderska (powrót: Świderska ĆmielowskaŚwiatowidaŚwiętosławskiego) – PorajówMyśliborskaŚwiatowidaModlińskaPłochocińskaMarywilskaOdlewniczaAnnopolDaniszewskaBiałołęckaJuranda ze SpychowaOstródzkaBerensonaLewandówGrodzisk (powrót: Berensona)

Przystanki

Tablica boczna (2017)

Autobus Solaris Urbino 12 na linii 214 na przystanku Tarchomin (2017)

K1.gif Tarchomin
S.gif Tarchomin
S.gif Picassa
S.gif Porajów
S.gif Myśliborska
S.gif Milenijna
S.gif Białołęka-Ratusz
Ż.gif Obrazkowa
S.gif Ekspresowa
S.gif Płochocińska
Ż.gif Wartka
Ż.gif Cementownia
Ż2.gif Marcelin
Ż.gif Marcelin
S.gif Osiedle Marywilska
S.gif PKP Żerań
Ż.gif Marywilska-Las
Ż.gif Daniszewska
Ż.gif Fabryka Pomp
Ż.gif Odlewnicza
Ż.gif Faradaya
Ż2.gif Żerań Wschodni
Ż.gif Szlachecka
Ż.gif Danusi
Ż1.gif Przydrożna
Ż.gif Juranda ze Spychowa-Szkoła
Ż.gif Echa Leśne
Ż.gif Kamykowa
Ż.gif Juranda ze Spychowa
S2.gif Bohuna
Ż.gif Berensona
S.gif Skarbka z Gór
S2.gif Skarbka z Gór
Ż.gif Kąty Grodziskie
R1.gif
Ż1R.gif Zaułek
S2R.gif Grodzisk
K2R.gif Grodzisk

Linki zewnętrzne

Advertisement