209 Czas jazdy (min):
min – max
21 – 22
Częstotliwość: (szczyt – poza – dni wolne)
co 20-404030 minut

Autobus Solaris Urbino 8,6 na linii 209 na pętli PKP Jeziorki (2014)

209linia autobusowa zwykła (rozkład jazdy), która kursuje na trasie z Ursynowa Południowego na Dawidy. Linię obsługuje ajent Mobilis.

Historia

Autobus Jelcz Libero na linii 209 w al. Komisji Edukacji Narodowej (2010)

Linia "209" została uruchomiona po raz pierwszy w styczniu 1977 roku jako linia podmiejska i kursowała na trasie z Zacisza przez Codzienną, Młodzieńczą, Łodygową, Warszawską, Piłsudskiego, Skorupki, Słoneczną, Wyzwolenia i 3 Maja w Ząbkach do pętli PKP Ząbki. Dnia 17 stycznia 1981 roku trasę linii wydłużono wzdłuż ulic Skorupki, Wyszyńskiego i Kolejową w Zielonce do pętli Zielonka (Kopernika). W tym kształcie linia kursowała do 20 czerwca 1985 roku, kiedy to została przekształcona w linię 709.

W 2006 roku, w okresie od 3 listopada do 19 grudnia, linia "209" kursowała w charakterze linii zastępczej, została uruchomiona w zastępstwie za linię 522, wycofaną z ul. Znanej z powodu budowy ronda u zbiegu ul. Jana Olbrachta z ul. Redutową – kursowała ona na jednokierunkowej trasie ze Znanej przez Stromą, Strąkową i Powstańców Śląskich do Czumy i z powrotem przez Powstańców Śląskich, Człuchowską, Kruszyńską, Strąkową i Boznańskiej na Znaną.

Linia "209" została ponownie uruchomiona 23 października 2009 roku[1], została wówczas skierowana na trasę z Ursynowa Północnego przez Bartoka, al. Komisji Edukacji Narodowej, Herbsta, Pileckiego, Roentgena, Płaskowickiej, Puławską i Karczunkowską na PKP Jeziorki, jej zadaniem było wzmocnienie połączenia Wysokiego Ursynowa i stacji metra M1 Stokłosy z tzw. Pasmem Pyrskim. 29 sierpnia 2020 roku linia została skierowana do pętli Dawidy w związku z otwarciem ul. Karczunkowskiej.

Trasa podstawowa

ostatnio zmieniana 29 sierpnia 2020 roku

Ulice

Ursynów Południowyal. Komisji Edukacji NarodowejHerbstaPileckiegoRoentgenaPłaskowickiejPuławskaBaletowaDawidy

Przystanki

Tablica boczna (2014)

Rozkład jazdy linii 209 (2014)

Autobus Jelcz Libero na linii 209 na pętli PKP Jeziorki (2012)

K1.gif Ursynów Południowy
S.gif Metro Stokłosy
S.gif Dunikowskiego
Ż1.gif Herbsta
S.gif Centrum Onkologii
Ż.gif Łukaszczyka
S.gif Makolągwy
S.gif Ursynów Zachodni
Ż.gif Sójki
Ż.gif Żołny
Ż.gif Bogatki
Ż.gif Łagiewnicka
Ż.gif Pelikanów
Ż.gif Farbiarska
Ż.gif Jeziorki Północne
Ż.gif Kórnicka
Ż.gif PKP Dawidy
Ż.gif Dawidy
K2.gif Dawidy

Galeria

Przypisy

Linki zewnętrzne