207 Czas jazdy (min):
min – max
17 – 21
Częstotliwość: (szczyt – poza – dni wolne)
co 151515 minut

Autobus Jelcz Libero na linii 207 na ul. Dzieci Warszawy (2013)

207linia autobusowa zwykła (rozkład jazdy), która kursuje na trasie z Regulskiej do Skoroszy. Linię obsługuje ajent Mobilis.

Historia

Autobus Autosan Solina linii 207 na ul. Dzieci Warszawy (2009)

Linia "207" została uruchomiona 1 lipca 1967 roku jako linia podmiejska w wyniku przekształcenia linii 130, kursowała na trasie z pętli Malownicza przez al. Krakowską do pętli Raszyn (Kościół), a w 1971 roku zaczęła korzystać z nowej pętli Okęcie. W 1977 trasę linii wydłużono ulicami Sportową, Raszyńską, Warszawską i Długą do pętli Łady, a od 1980 część kursów linii docierało Warszawską, Starzyńskiego i Dawidowską do Zamienia. Dnia 31 maja 1981 roku trasę linii wydłużono przez ul. Długą do Podolszyna, a kursy do Zamienia przejęła linia 215 (OkęcieZamienie). Linia kursowała do 28 maja 1985 roku, kiedy to została przekształcona w linię 707.

W 1996 roku linia "207" została uruchomiona jako linia specjalna, kursowała jedynie 20 września jako linia dowozowa na Lotnisko Bemowo, gdzie odbył się koncert Michaela Jacksona – linia kursowała wówczas na trasie z Emilii Plater przez Świętokrzyską, Prostą, Kasprzaka, al. Prymasa Tysiąclecia, Górczewską i Powstańców Śląskich na Nowe Bemowo. Następnie w 2002 roku linię "207" po raz pierwszy uruchomiono jako linię cmentarną, kursowała ona w okresie Wszystkich Świętych na trasie z Żerania FSO przez Modlińską, Mehoffera i Światowida na Nowodwory, dowożąc na cmentarz na Tarchominie. Linia była uruchamiana w latach 2002-2007, a w 2008 roku jej śladem uruchomiono linię C07.

Linię "207" uruchomiono po raz kolejny 1 maja 2008 roku na trasie z Regulskiej przez Kompanii AK Kordian, Spisaka, Kościuszki, Dzieci Warszawy, Ryżową, Prystora i Składkowskiego na Skorosze. Dnia 26 września 2009 roku linię wydłużono do pętli WKD Opacz w celu polepszenia komunikacji Ursusa z WKD. W związku ze zmniejszonym budżetem Zarządu Transportu Miejskiego od 1 czerwca 2013 roku linia została skrócona do przystanku Skorosze, proponowano też, że po otwarciu stacji Warszawa Ursus Niedźwiadek część kursów zostanie wydłużona do WKD Opacz[1]. Tych zmian ostatecznie nie wprowadzono. Zamiast tego 7 sierpnia 2014 roku skorygowano trasę linii, przenosząc ją na ul. Wiosny Ludów z podjazdem do przystanku PKP Ursus oraz na nową trasę przez ul. Skoroszewską.

Trasa podstawowa

ostatnio zmieniana 7 sierpnia 2014 roku

Ulice

RegulskaRegulskaKompanii AK KordianSpisakaRegulskaSosnkowskiegoKościuszki (powrót: KościuszkiSpisakaRegulskaSosnkowskiegoKościuszkiSpisaka) – KościuszkiBohaterów WarszawyWiosny LudówOpieńskiegoKościuszkiDzieci Warszawy (powrót: Dzieci WarszawyWiosny LudówOpieńskiegoKościuszki) – Dzieci WarszawyRyżowaPrystoraSkoroszewskaSkorosze

Przystanki

Autobus Solaris Urbinetto 10 na linii 207 na przystanku Skoroszewska (2013)

Autobus Jelcz Libero na linii 207 na krańcu Regulska

K1.gif Regulska
Ż.gif Piastowska
Ż.gif Kuźnicy Kołłątajowskiej
Ż.gif Spisaka
S1.gif Malinowa
S.gif PKP Ursus
S.gif PKP Ursus
S.gif PKP Ursus
Ż2.gif Plutonu Torpedy
Ż.gif Nowotyska
S.gif Szancera
S.gif Skoroszewska
S.gif Dzieci Warszawy
Ż.gif Prystora
Ż2.gif Składkowskiego
S.gif Hassa
K2.gif Skorosze

Przypisy

Linki zewnętrzne