Warszawikia
Advertisement
Warszawikia
Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy linii autobusowej 206. Zobacz też: 206-bis.
206 Czas jazdy (min):
min – max
9 – 11
Częstotliwość: (szczyt – poza – dni wolne)
co 304030-40 minut

Autobus Autosan Solina na linii 206 na ul. Chrościckiego (2008)

Autobus Autosan Solina na linii 206 na ul. Potrzebnej (2011)

Autobus Autosan Solina na linii 206 na pętli Odolany (2014)

206linia autobusowa zwykła, która kursuje na trasie z Wagonowni na Nowe Włochy. Linię obsługuje ajent Mobilis.

Historia

Linia "206" została uruchomiona po raz pierwszy 1 września 1961 roku w charakterze linii podmiejskiej, wyruszyła ona wówczas na trasę z pętli Malownicza przez al. Krakowską w Warszawie i w Raszynie oraz al. Hrabską w Falentach do Falent (Ośrodek Szkoleniowo-Rolniczy). Dnia 10 stycznia 1971 roku jej trasę wydłużono do Janek, a powrót poprowadzono na wprost przez Raszyn, z pominięciem Falent. W grudniu 1971 roku linia zaczęła również korzystać z nowej pętli Okęcie w alei Krakowskiej. Linia kursowała do 28 maja 1985 roku, kiedy to została przekształcona w linię 706. Następnie w latach 1993-2006 linia "206" była uruchamiana jako linia zastępcza, w tym charakterze kursowała jedenaście razy.

Dnia 6 maja 2002 roku linia "206" została uruchomiona w charakterze linii zastępczej, ale jako linia autobusowa okresowa – zastąpiła ona wówczas linię 179 (Plac Unii LubelskiejOsiedle Kabaty) na trasie z Placu Unii Lubelskiej przez Puławską, Dolinę Służewiecką, al. Komisji Edukacji Narodowej, Surowieckiego, Romera, Herbsta i ponownie al. Komisji Edukacji Narodowej do pętli Ursynów Południowy. Nietypowy jak na tamte czasy numer był związany z obowiązującymi wówczas przepisami, przez które Zarząd Transportu Miejskiego nie mógł swobodnie dysponować oznaczeniami linii – z tego powodu sięgnięto po numer wówczas zarezerwowany dla linii zastępczych. Dnia 16 grudnia 2002 roku linię "206" zlikwidowano poprzez przekształcenie w linię 312 (Ursynów PołudniowyMetro Wierzbno).

Linia "206" po raz kolejny pojawiła się na ulicach 1 maja 2008 roku na trasie OdolanyNowe Włochy przez Chrościckiego, Świerszcza i Potrzebną, zastępując wycofaną z Odolan linię 177. W związku z ograniczonym budżetem Zarządu Transportu Miejskiego od 1 czerwca 2013 roku trasa linii została wydłużona ulicami Obywatelską, Traktorzystów, Jagiełły, Lalki, Cierlicką, Kościuszki, Bohaterów Warszawy, Sławka, Dzieci Warszawy, Skoroszewską, Prystora, Składkowskiego, Starodęby, Alejami Jerozolimskimi oraz Ryżową do przystanku WKD Opacz zastępując linie 207 i 394, zaś 12 października skierowano ją przez al. 4 Czerwca 1989 roku zamiast ul. Obywatelską. Zapowiedziano, że po otwarciu stacji Warszawa Ursus Niedźwiadek linia zostanie skrócona do odcinka OdolanyNowe Włochy[1], co dokonało się 8 lutego 2014 roku, po ponownym otwarciu tunelu w ciągu ul. Cierlickiej, a część trasy linii przejęła linia 307.

20 czerwca 2019 roku, w związku ze złym stanem nawierzchni, na pętli Odolany, linię tymczasowo skrócono o jeden przystanek, do przystanku Wagonownia.

W lutym 2020 roku Zarząd Transportu Miejskiego uznał trasę do Wagonowni za stałą.

Trasa podstawowa

ostatnio zmieniana 20 czerwca 2019 roku

Ulice

Nowe WłochyChrościckiegoŚwierszczaPotrzebnaWagonownia

Przystanki

K1.gif Nowe Włochy
S.gif Szuberta
S.gif Rybnicka
S.gif PKP Włochy
Ż.gif Sympatyczna
Ż.gif Gniewkowska
K2.gif Wagonownia

Przypisy

Linki zewnętrzne

Advertisement