Trasa linii jest czasowo zmieniona
Powód to organizacja komunikacji miejskiej w wakacje.
Przewidywany termin przywrócenia standardowej trasy to 1 września 2021 roku.
Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy linii autobusowej 201. Zobacz też: 201-bis.
201 Czas jazdy (min):
min – max
10 – 14
Częstotliwość: (szczyt – poza – dni wolne)
co 121520 minut

Autobus Jelcz Libero na linii „201” na krańcu Koło (2015)

Autobus Solaris Urbino 8,6 na linii „201” na ul. Żołnierzy Wyklętych (2018)

Autobus Jelcz Libero na linii „201” na przystanku Księcia Bolesława (2008)

201linia autobusowa zwykła (rozkład jazdy), która kursuje na trasie z Nowego Bemowa na Znaną. Linię obsługuje ajent Mobilis.

Historia

Linia „201” została uruchomiona po raz pierwszy 17 listopada 1957 roku jako linia podmiejska, powstała w wyniku przekształcenia linii „Ł” i została skierowana na trasę z pętli PKS Marymont przez Marymoncką, Pułkową, Warszawską w Łomiankach i Graniczka w Dziekanowie do Dziekanowa Leśnego. W 1965 roku trasę linii w Dziekanowie Leśnym skorygowano, wydłużając ją przez ul. Konopnickiej do pętli Dziekanów Leśny (Szpital), kolejne zmiany trasy dotyczyły już tylko warszawskiego odcinka trasy. W 1966 roku autobusy skierowano od ul. Marymonckiej przez Podczaszyńskiego do pętli Podczaszyńskiego, a w 1971 roku skierowano ją na równoległą al. Zjednoczenia do pętli Aleja Zjednoczenia. Kilka miesięcy później przywrócono jednak podstawową trasę i linia „201” ponownie rozpoczynała swój bieg na pętli PKS Marymont, zaś w 1972 roku została dodatkowo wydłużona na Plac Komuny Paryskiej. Dodatkowo w 1975 roku skierowano ją w Łomiankach przez ulice Kolejową i Brukową do ul. Warszawskiej.

25 maja 1985 roku linia „201” została przekształcona w linię „701” w związku z porządkowaniem oznaczeń linii komunikacyjnych i tym samym uległa likwidacji.

Linia „201” została ponownie uruchomiona 1 kwietnia 2008 roku na trasie z Nowego Bemowa przez Powstańców Śląskich, Piastów Śląskich, Osmańczyka, Obrońców Tobruku na Księcia Bolesława, natomiast od 21 czerwca 2009 roku została skierowana na wydłużoną trasę przez Księcia Janusza na Koło. Od tego momentu trasa linii zmieniała się jedynie w związku z bieżącymi remontami.

4 września 2017 roku trasę linii „201” w dni powszednie w trakcie trwania roku szkolnego nieco zmodyfikowano na wniosek Szkoły Podstawowej nr 357 przy ul. Zachodzącego Słońca – wydłużono ją o dodatkowe przystanki Wrocławska i Rodła znajdujące się wzdłuż ul. Żołnierzy Wyklętych. W trakcie wakacji oraz w weekendy „201” kursuje na trasie sprzed 4 września 2017 roku.

Trasa podstawowa

ostatnio zmieniana 16 listopada 2020 roku

Ulice

Przystanki

Linki zewnętrzne