Warszawikia

Zapraszamy do dyskusji na temat zmiany skórki (o tutaj).

CZYTAJ WIĘCEJ

Warszawikia
Advertisement
Warszawikia
196 Czas jazdy (min):
min – max
8 – 11
Częstotliwość: (szczyt – poza – dni wolne)
co 101515 minut

Zdjęcie archiwalne: Autobus Jelcz Libero na linii 196 w al. Komandosów

196linia autobusowa zwykła (rozkład jazdy), która kursuje na okólnej trasie wokół Rembertowa, zaczynającej na pętli Rembertów-Kolonia. Linię obsługują zajezdnia autobusowa Ostrobramska i ajent Arriva.

Historia

Autobus Solaris Urbino 12 na linii 196 na pętli Rembertów Kolonia

Linia 196 została uruchomiona po raz pierwszy 3 sierpnia 1985 roku w związku z remontem Mostu Poniatowskiego i kursowała wówczas na trasie z Placu Zawiszy przez Aleje Jerozolimskie, Nowy Świat, Świętokrzyską, Kopernika, Tamkę, Most Syreny, Wybrzeże Szczecińskie, al. Poniatowskiego i al. Waszyngtona na Wiatraczną. Trasa była kilka razy korygowana, przykładowo w listopadzie 1986 roku linia została wydłużona na Plac Narutowicza i skierowana przez Sokolą i al. Zieleniecką, zaś w grudniu 1988 roku skierowano ją jednokierunkowo przez Książęcą i Kruczkowskiego, powrót odbywał się nadal dawną trasą. Linia uległa likwidacji 16 grudnia 1989 roku po wznowieniu ruchu na Moście Poniatowskiego.

Linia 196 została uruchomiona ponownie 1 września 2006 roku w wyniku przekształcenia linii 327 (WiatracznaSzatkowników) i miała za zadanie skomunikować osiedla w Rembertowie, Zielonej i Marysinie ze stacją kolejową Warszawa Rembertów. Jej rozkład jazdy został skorelowany z rozkładem linii S2 Szybkiej Kolei Miejskiej. Początkowo kursowała na trasie z Rembertowa-Kolonii przez Czerwonych Beretów, Frontową, al. Chruściela, Ilskiego, al. Komandosów, Grzybową i Korkową na Marysin. Od 25 listopada 2006 roku wprowadzono podjazdy do przystanku Brata Alberta, zaś 30 kwietnia 2008 roku do przystanku PKP Rembertów 03. Całą trasę linii skrócono 1 grudnia 2009 roku do odcinka Rembertów-KoloniaPKP Rembertów w związku z uruchomieniem linii 215, zaś 29 lipca 2013 roku wprowadzono okólną trasę poprzez dodanie odcinka wzdłuż ul. Cyrulików.

Trasa podstawowa

ostatnio zmieniana 29 lipca 2013 roku

Ulice

Rembertów-KoloniaCyrulikówSzatkownikówCzerwonych BeretówFrontowaRepublikańskaal. ChruścielaCyrulikówRembertów-Kolonia

Przystanki

K1.gif Rembertów-Kolonia
S.gif Czerwonych Beretów
S.gif Topograficzna
S.gif Rembertów-Akademia
S.gif Eskulapów
S.gif Rembertów-Ratusz
S.gif PKP Rembertów
Ż.gif Przebieg
Ż.gif Buławy
K2.gif Rembertów-Kolonia

Linki zewnętrzne

Advertisement