165 Czas jazdy (min):
min – max
16 – 25
Częstotliwość: (szczyt – poza – dni wolne)
co 10-121515 minut

Autobus Solbus SM10 na linii 165 na pętli Metro Wilanowska (2014)

165linia autobusowa zwykła (rozkład jazdy), która kursuje na z Wyczółek do Metra Wilanowska. Linię obsługuje zajezdnia autobusowa Woronicza.

Historia

Autobus Ikarus 260.04 na linii 165 na ul. Poleczki (2008)

Autobus Solaris Urbino 10 na linii 165 na ul. Poleczki (2008)

Autobus Solaris Urbino 10 na linii 165 na pętli Wyczółki (2010)

Autobus Scania CN270UB na linii 165 na pętli Metro Wilanowska (2015)

Linia "165" została uruchomiona po raz pierwszy 9 maja 1965 roku i została skierowana na trasę z pętli Żerań FSO przez Modlińską i Płochocińską na pętlę Zaplecze, a w 1971 roku wydłużono jej bieg ulicami Płochocińską i Białołęcką do pętli Białołęka nad Kanałem Żerańskim. W tym kształcie linia "165" kursowała do 26 sierpnia 1979 roku, kiedy to została połączona z linią 145 (Plac HalleraBiałołęka). Linię "165" reaktywowano 24 stycznia 1982 roku na bardzo podobnej trasie, z Żerania FSO przez Modlińską i Płochocińską aż do Grabiny na granicy miasta, nowe połączenie powstało w wyniku przekształcenia linii 145-bis (Żerań FSOZaplecze) wraz z wydłużeniem trasy. Dnia 1 czerwca 1992 trasę linii wydłużono do Białobrzegów i zmieniono jej numer na "705".

Ponowne uruchomienie linii "165" miało miejsce 17 stycznia 1994 roku w wyniku wycofania wszystkich dotychczasowych linii z ul. Kazimierzowskiej, którą kursowały one z powodu budowy I linii metra. Linia kursowała z Emilii Plater przez Świętokrzyską, al. Jana Pawła II, Chałubińskiego, al. Niepodległości, Batorego, Wiśniową, Rakowiecką, Kazimierzowską, Krasickiego, Wielicką, al. Niepodległości i al. Wilanowską do pętli Wilanów. Kilka miesięcy później linię wycofano z ul. Wielickiej na rzecz przejazdu przez Woronicza i Puławską, a w 1995 roku z ul. Batorego na rzecz Rakowieckiej. W 1996 roku linię skierowano na pętlę Dworzec Centralny oraz skierowano przez Służew, przez Puławską, Wałbrzyską, Nowoursynowską i Dolinę Służewiecką. Dnia 20 stycznia 2001 roku śródmiejski kraniec linii wrócił na Emilii Plater, a 1 lutego 2002 roku połączenie zostało zlikwidowane. Zastąpiły je linie 117 (GocławWilanów) w relacji MokotówWilanów oraz 148 (HutaSpartańska) na ul. Krasickiego i ul. Kazimierzowskiej.

Linia "165" powróciła na ulice miasta 14 grudnia 2002 roku, w wyniku przekształcenia linii 305 (Metro WilanowskaNatolin Północny) i została skierowana z Bokserskiej przez Kłobucką, Poleczki (z wjazdem kieszeniowym na pętlę Wyczółki), Puławską, Płaskowickiej, Lanciego, Belgradzką, Rosoła i Ciszewskiego na Ursynów Południowy. Dnia 1 sierpnia 2003 roku, w ramach akcji porządkowania linii autobusowych na Ursynowie, linia została wydłużona przez Gotarda, Rzymowskiego i al. Wilanowską na Metro Wilanowska z jednej strony oraz od ul. Płaskowickiej przez Pileckiego, Indiry Gandhi, Rosoła i Płaskowickiej na Natolin Północny z drugiej strony. Dnia 22 września 2007 roku trasę linii skrócono do przystanku Areszt Śledczy na czas trwania budowy wiaduktu w ciągu ul. Poleczki, a z drugiej strony uruchomiona została zastępcza linia Z-5 (Ursynów PołudniowyWyczółki), którą po zakończeniu prac przekształcono w linię 306. Linia "165" została natomiast poprowadzona przez Kłobucką, Osmańską, Poleczki i Łączyny na Wyczółki, a 4 grudnia 2009 roku wprowadzono kursy przez nowo wybudowaną ul. Nowowyczułki, wprowadzono też wówczas przejazd przez ul. Obrzeżną.

Trasa podstawowa

ostatnio zmieniana 4 grudnia 2009 roku

Ulice

WyczółkiŁączynyWyczółkiPoleczkiOsmańskaOtomańskaZatorzeKłobuckaObrzeżnaCybernetykiPostępuMarynarskaal. Wilanowska (powrót: RzymowskiegoCybernetykiObrzeżna) – al. WilanowskaMetro Wilanowska

Przystanki

Tablica boczna (2013)

Tablica boczna (2015) – podczas remontu nawierzchni ul. Kłobuckiej

K1.gif Wyczółki
Ż.gif Hołubcowa
Ż.gif Osmańska
Ż.gif Kłobucka
S.gif Areszt Śledczy Służewiec
Ż.gif Jurajska
Ż.gif Taborowa
S.gif Bokserska
Ż.gif Obrzeżna
R1.gif
Ż2R.gif Cybernetyki
Ż2R.gif Rondo Żabczyńskiego
Ż2R.gif Postępu
R2.gif
S.gif Rondo Unii Europejskiej
S.gif Instytut Fizyki
S.gif Smoluchowskiego
Ż1.gif Metro Wilanowska
K2.gif Metro Wilanowska

Galeria

Linki zewnętrzne