Warszawikia

Zapraszamy do dyskusji na temat zmiany skórki (o tutaj).

CZYTAJ WIĘCEJ

Warszawikia
Advertisement
Warszawikia
164 Czas jazdy (min):
min – max
12 – 40
Częstotliwość: (szczyt – poza – dni wolne)
co 153030 minut

Autobus Autosan Solina na linii 164 na przystanku Goraszewska

164linia autobusowa zwykła (rozkład jazdy), która kursuje na trasie z Kępy Zawadowskiej na EC Siekierki. Linię obsługuje ajent Mobilis.

Historia

Autobus Autosan Sancity 9LE na linii 164 na ul. Statkowskiego

Autobus Autosan Solina na linii 164 na ul. Powsińskiej

Autobus Autosan Solina na linii 164 na ul. Vogla

Linia "164" została uruchomiona 20 stycznia 1966 roku na trasie z Wilanowa przez Przyczółkową i Vogla na Zawady, a następnie w lipcu została wydłużona przez Sytą, Metryczną i Bruzdową do pętli Kępa Zawadowska. Początkowo na tej trasie kursował tylko jeden autobus – spowodowane to było zbyt małą szerokością ul. Vogla, na której nie mogły się minąć dwa autobusy. W 1982 w dwu kursach w trasie linii wprowadzono wjazd kieszeniowy wzdłuż ul. Sytej do Glebowej, który w 1987 roku wprowadzono jako stały, a nie jak dotychczas jako wariantowy kurs dla tej linii. Wówczas też w niektórych kursach prowadzono podjazdy na przystanek Powsinek, w celu dowozu dzieci z Zawad i Kępy Zawadowskiej do szkoły podstawowej nr 169 oraz gimnazjum nr 116 w Powsinku przy ul. Uprawnej.

Dnia 1 grudnia 1994 trasę linii "164" wydłużono z Wilanowa przez Wiertniczą i Powsińską do pętli Sadyba. W lutym 2002 roku trasa uległa znacznej zmianie, w wyniku której rozpoczynała się ona na Sadybie, a autobusy jechały następnie przez Augustówkę, Zawodzie, Tuzinową, Sytą, Metryczną i Bruzdową do pętli Kępa Zawadowska, a następnie ponownie Sytą do Vogla, by zakończyć bieg na pętli Wilanów. Ta trasa funkcjonowała jednak tylko do października 2002 roku, kiedy to na wniosek urzędu dzielnicy Wilanów podzielono linię na dwie linie – "163" i "164". Ta druga została ostatecznie skrócona do trasy WilanówKępa Zawadowska. Dnia 1 września 2003 roku trasę linii wydłużono ponownie przez Wiertniczą na Sadybę, a 1 lipca 2008 roku przez Sobieskiego i Świętego Bonifacego na Osiedle Bernardyńska. 1 września 2008 roku wprowadzono wariant trasy - od tamtej pory dwa wieczorne kursy linii z Kępy Zawadowskiej kierują się do Metra Wilanowska.

Dnia 1 września 2011 roku zawieszono podjazdy do przystanku Powsinek, które przywrócono 10 grudnia 2012 roku, po zakończeniu prac remontowych na jezdni serwisowej obsługującej ten przystanek. Dnia 1 lutego 2015 roku wprowadzono dwa kursy linii do krańca Stegny realizowane w porze nocnej, umożliwiając przesiadkę z i na linie nocne. Dnia 24 marca 2016 linia została wydłużona do krańca EC Siekierki i zostały wprowadzone dodatkowe warianty na Kępie Zawadowskiej.

Od 11 stycznia 2020 roku zmieniono rozkład jazdy w soboty, niedziele i święta. Linia kursuje w godz. 4-6 i 20-1 na trasie skróconej w relacji Kępa Zawadowska - Wilanów.

Od 13 stycznia 2020 roku zmieniono rozkład jazdy w dni robocze. Wprowadzono kursy skrócone w godzinach szczytu tj. (od 6 do 9 i od 15 do 19) na trasie skróconej w relacji Kępa Zawadowska - Wilanów.

Skasowane zostały dwa kursy skrócone, w godzinach wieczornych, do pętli Stegny - zostały skrócone do krańca Wilanów.

Po zmianach linia kursuje w godzinach szczytu co 15 minut, i poprawia dostępność komunikacji na terenie Zawad i Kępy Zawadowskiej.

Autobus na linii 164 jadący po trylince na ul. Bruzdowej

Autobus na linii 164 na pętli Kępa Zawadowska

Autobus Autosan Sancity 9LE linii 164 na pętli Kępa Zawadowska

Trasa podstawowa

ostatnio zmieniana 24 marca 2016 roku

Ulice

EC SiekierkiAugustówkaStatkowskiegoGołkowskaŚwiętego BonifacegoSobieskiegoal. WilanowskaPrzyczółkowaVoglaSytaMetrycznaBruzdowaKępa Zawadowska

Wybrane kursy poranne i popołudniowe:
... – PrzyczółkowaVoglaPrzyczółkowaPowsinekPrzyczółkowaVogla – ...

Jeden kurs w godzinach nocnych:
Kępa Zawadowska – ... – PrzyczółkowaAleja Wilanowska – Metro Wilanowska

Kursy skrócone w godzinach szczytu oraz w soboty, niedziele i święta w godz. 4-6, 20-1:
Kępa Zawadowska - ... - Vogla - Przyczółkowa - Wilanów

Przystanki

K1.gif EC Siekierki
Ż.gif Statkowskiego
Ż.gif Sypniewska
S.gif Jeziorko Czerniakowskie
S.gif Osiedle Bernardyńska
S.gif Gołkowska
S2.gif Gołkowska
S.gif Limanowskiego
S.gif Goraszewska
S.gif Klarysewska
S.gif Świętego Bonifacego
S.gif Truskawiecka
S.gif Nałęczowska
S.gif Instytut Neurologii
S.gif Sobieskiego
S.gif Królowej Marysieńki
S.gif Wilanów
S.gif Vogla
R1.gif
OW.gif Vogla
OW.gif Powsinek
R2.gif
Ż.gif Europejska
Ż.gif Vogla-Morysin
Ż.gif Ruczaj
Ż.gif Ogrody Działkowe Wilanówka
Ż.gif Syta
Ż.gif Lercha
Ż.gif Zawady
Ż.gif Metryczna
Ż.gif Bartyki
Ż.gif Grabalówki
Ż.gif Hoserów
K2.gif Kępa Zawadowska

Dwa kursy w godzinach nocnych:
K1.gif Stegny
S2.gif Stegny
S.gif Batumi
S.gif Świętego Bonifacego
S.gif Truskawiecka

Linki zewnętrzne

Advertisement