Warszawikia

Zapraszamy do dyskusji na temat zmiany skórki (o tutaj).

CZYTAJ WIĘCEJ

Warszawikia
Advertisement
Warszawikia
163 Czas jazdy (min):
min – max
23 – 41
Częstotliwość: (szczyt – poza – dni wolne)
co 1520-3030 minut

Autobus Solaris Urbino 18 na linii 163 na pętli Wilanów (2019)

163linia autobusowa zwykła (rozkład jazdy), która kursuje ze Stegien na Wilanów. Linię obsługuje zajezdnia autobusowa Woronicza.

Historia

Autobus Solbus SM10 na linii 163 na pętli Wilanów (2014)

Linia "163" została uruchomiona pierwszy raz 13 stycznia 1964 roku, w wyniku przekształcenia linii przyspieszonej 306 (Nowe GórceEmilii Plater), została wówczas skierowana na trasę z pętli Nowe Górce przez Konarskiego, Powstańców Śląskich, Połczyńską, Wolską, Kasprzaka, Towarową, Raszyńską, Koszykową i Emilii Plater na Wilczą, a powrót odbywał się przez Wilczą do Koszykowej. W 1965 roku linia została wydłużona od ul. Koszykowej przez al. Niepodległości, Narbutta, Chodkiewicza i Rakowiecką do pętli Łowicka. Ta trasa nie uległa zmianie przez kolejnych kilkanaście lat.

Autobus Solbus Solcity 10 na linii 163 na ul. Sytej (2013)

W 1976 roku linię "163" wycofano z odcinka ul. Koszykowej i od Raszyńskiej do al. Niepodległości skierowano ją przez Aleje Jerozolimskie i Chałubińskiego. W grudniu 1978 roku skorygowano jej trasę na Jelonkach, gdzie od ul. Powstańców Śląskich pojechała przez Człuchowską i Lazurową do ul. Połczyńskiej, równocześnie na Mokotowie skierowano ją przez ul. Batorego zamiast przez ul. Narbutta. Już jednak dzień po powyższej zmianie dokonano kolejnej korekty trasy na Jelonki – linia "163" rozpoczęła swoją trasę na Osiedlu Lazurowa, skąd jechała przez Człuchowską, Lazurową, Górczewską i Konarskiego do ul. Powstańców Śląskich. W 1984 roku trasa linii została skrócona na Osiedle Górczewska, uporządkowano także kursowanie linii przez Stary Mokotów. Linia "163" została zlikwidowana 1 sierpnia 1992 roku, w wyniku połączenia z linią 309 utworzono nową linię 407.

Linia "163" została ponownie uruchomiona 1 października 2002 roku, w wyniku wydzielenia części kursów z linii 164. Wówczas, skierowano ją na trasę z Sadyby przez Powsińską, Augustówkę, Zawodzie, Tuzinową, Sytą, Vogla i Przyczółkową do Wilanowa. Wprowadzono także podjazdy do Powsinka w celu usprawnienia dowozu dzieci z Zawad i Kępy Zawadowskiej do szkoły podstawowej nr 169 w Powsinku przy ul. Uprawnej.

15 lutego 2010 roku trasa została wydłużona o dwa dodatkowe poranne kursy przez przystanek Powsinek aż do Świętego Bonifacego, kursy te funkcjonowały do 23 czerwca 2011 roku. Ponadto, 1 września 2011 roku, ze względu na fatalny stan nawierzchni, zawieszono kursy podjazdowe do przystanku Powsinek, a po wykonaniu prac remontowych przywrócono je 10 grudnia 2012 roku.

24 września 2018 roku, linię "163" skierowano na nową trasę stałą - wycofano ją z pętli Sadyba, kierując ją, od skrzyżowania ulic Nałęczowskiej oraz Powsińskiej, ciągiem ulic Jana III Sobieskiego oraz św. Bonifacego do pętli Stegny[1].

Od 1 maja 2019 do 26 lipca 2019 roku z powodu przebudowy wiaduktu kolejowego nad ulicą Kobylańską linia w weekendy i święta trasa linii uległa zmianie prowadząc ją od Stegien przez Wiertniczą, Przyczółkową, Vogla, Sytą, Tuzinową do tymczasowego krańca Spiralna.

Trasa podstawowa

ostatnio zmieniana 24 września 2018 roku

Ulice

WilanówPrzyczółkowaVoglaSytaTuzinowaKobylańskaZawodzieAugustówkaNałęczowska - SobieskiegoŚwiętego BonifacegoStegny

Przystanki

Tablica boczna (2014)

Autobus Jelcz Libero na linii 163 na ul. Przyczółkowej (2008)

Autobus Autosan Solina na linii 163 na ul. Kobylańskiej (2009)

K1.gif Wilanów
S.gif Wilanów
S.gif Vogla
R1.gif
O1R.gif Powsinek
O1R.gif Vogla
R2.gif
Ż.gif Europejska
Ż.gif Vogla-Morysin
Ż.gif Ruczaj
Ż.gif Ogrody Działkowe Wilanówka
Ż.gif Syta
Ż.gif Zaściankowa
Ż.gif Jara
Ż.gif Siedliskowa
Ż.gif Glebowa
Ż.gif Tuzinowa
Ż.gif Spiralna
Ż.gif Łucznicza
Ż.gif Zawodzie
Ż.gif Betoniarnia
Ż.gif Santocka
S.gif Wiertnicza
Ż.gif Buska
S.gif Nałęczowska
S.gif Truskawiecka
S.gif Świętego Bonifacego
S.gif Batumi
S1.gif Stegny
K2.gif Stegny

Przypisy

  1. Zmiany w układzie komunikacyjnym na terenie Wilanowa, Ursynowa, Mokotowa i Konstancina-Jeziorny, ztm.waw.pl (archiwum), 20 września 2018 [dostęp: 15 listopada 2018]

Linki zewnętrzne

Advertisement