Warszawikia

Zapraszamy do dyskusji na temat zmiany skórki (o tutaj).

CZYTAJ WIĘCEJ

Warszawikia
Advertisement
Warszawikia
162 Czas jazdy (min):
min – max
40 – 50
Częstotliwość: (szczyt – poza – dni wolne)
co 5-71520 minut

Autobus Solaris Urbino 18 na linii 162 na ul. Statkowskiego (2016)

Autobus MAN Lion's City G na linii 162 na przystanku Chełmska (2016)

Autobus MAN NG313 na linii 162 na ul. Tamka (2008)

Autobus Solaris Urbino 18 na linii 162 na pętli Targówek (2012)

Tablica boczna (kierunek: EC Siekierki)

162linia autobusowa zwykła (rozkład jazdy), która kursuje na trasie z Placu Hallera na EC Siekierki z kursami skróconymi z Dworca Wileńskiego do Chełmskiej. Linię obsługują zajezdnia autobusowa Stalowa, zajezdnia autobusowa Ostrobramska i zajezdnia autobusowa Woronicza.

Historia

Linia "162" została uruchomiona 29 sierpnia 1965 roku na trasie z Podchorążych przez Czerniakowską, Szwoleżerów, Myśliwiecką, Rozbrat, Kruczkowskiego, al. 3 Maja, Solec, Dobrą, Tamkę, Wybrzeże Kościuszkowskie, Most Śląsko-Dąbrowski, Targową i 11 Listopada na pętlę położoną na skrzyżowaniu ul. Letniej z ul. Szwedzką. W kolejnych latach linia przechodziła drobne korekty trasy na Powiślu i na Pradze, w 1968 roku została przedłużona do pętli Szwedzka / 11 Listopada. W 1973 roku linia została też przedłużona wzdłuż ul. Czerniakowskiej do Chełmskiej.

Dnia 8 lutego 1978 roku linia została wydłużona na Targówek Mieszkaniowy, skierowano ją wówczas od ul. 11 Listopada przez Świętego Wincentego i Borzymowską na Korzona, kilka miesięcy dłużej wprowadzono też podjazdy do pętli Kierbedzia na Sielcach. W 1980 roku zmieniona została trasa linii na Targówku, gdzie autobusy od ul. Świętego Wincentego skierowano przez Kołową, Handlową, Pratulińską i Trocką na Targówek. W 1983 roku linia została natomiast przedłużona na Sadybę, przez Czerniakowską i Gołkowską na Osiedle Bernardyńska, następnie w 1985 roku po raz kolejny skorygowano trasę przez Powiśle i wydłużono trasę na Augustówkę, do pętli EC Siekierki. W 1992 roku linia "162" została skierowana przez Pragę przez al. Solidarności i Szwedzką, w latach 1992-1993 linia kursowała też objazdem przez Most Syreny. Trasa nie przechodziła większych zmian aż do 2003 roku, kiedy w wyniku połączenia z linią 362 skierowano ją od ul. Tamka przez Most Świętokrzyski, Wybrzeże Szczecińskie i Okrzei do ul. Targowej, powrót odbywał się przez Kłopotowskiego. W 2009 roku linię skierowano przez ul. Sokolą i ul. Zamoyskiego, w ciągu kilku miesięcy skorygowano bieg przez Targówek Mieszkaniowy, gdzie zaczęła kursować od al. Solidarności przez Radzymińską, Gorzykowską, Myszkowską, Barkocińską, Ossowskiego i Handlową. Kolejna większa zmiana miała miejsce 15 października 2011 roku, gdy w związku z rozpoczęciem budowy centralnego odcinka II linii metra linię skierowano ponownie przez Wybrzeże Szczecińskie i Okrzei / Kłopotowskiego do ul. Targowej i dalej do al. Solidarności.

Dnia 28 września 2019 roku, w związku z otwarciem nowych stacji metra na Pradze Północ oraz Targówku, linia została wycofana z Targówka i skierowana na Plac Hallera.

Dnia 21 września 2020 roku na linii uruchomiona kursy skrócone z Chełmskiej do Dworca Wileńskiego.

Trasa podstawowa

ostatnio zmieniana 28 września 2019 roku

Ulice

Plac HalleraDąbrowszczakówInżynierska (powrót: Ratuszowa) – TargowaKłopotowskiegoWybrzeże Szczecińskie (powrót: OkrzeiTargowa) – Wybrzeże SzczecińskieMost ŚwiętokrzyskiZajęczaTopielKruczkowskiego (powrót: TamkaMost Świętokrzyski) – KruczkowskiegoRozbratMyśliwieckaSzwoleżerówCzerniakowskaPowsińskaGołkowskaStatkowskiegoAugustówkaEC Siekierki

Przystanki

K1.gif Plac Hallera
S.gif Plac Hallera
S.gif Inżynierska
S.gif Dworzec Wileński
S1.gif Ząbkowska
S.gif Sierakowskiego
Ż.gif Most Świętokrzyski
S.gif Metro Centrum Nauki Kopernik
S.gif Topiel
S.gif PKP Powiśle
S.gif Książęca
S.gif Śniegockiej
S.gif Rozbrat
S.gif Agrykola
Ż2.gif Dragonów
S.gif Szwoleżerów
S.gif Bartycka
S.gif Sielce
S.gif Chełmska
S.gif Aleja Witosa
S1.gif Plac Bernardyński
S.gif Gołkowska
S.gif Osiedle Bernardyńska
S.gif Jeziorko Czerniakowskie
Ż.gif Sypniewska
Ż.gif Statkowskiego
K2.gif EC Siekierki

Kursy skrócone
K1.gif Dworzec Wileński
S1.gif Ząbkowska
S.gif Sierakowskiego

...

S.gif Bartycka
S.gif Sielce
K2.gif Chełmska

Linki zewnętrzne

Advertisement